Menu

Zmniejszenie bólu mięśni po treningu

Przychodzi na myśl wiele różnych opinii na temat „bólu mięśni”. Kulturysta pomyśli, że dopiero zaczynasz trening siłowy i narzekasz. Student biologii pierwszego roku powie ci, że masz za dużo kwasu mlekowego. I wszyscy inni pomyślą, że tworzysz wymówkę, by nigdy więcej nie trafić na siłownię. Cóż, wszyscy są w błędzie, niewykształceni, a niektórzy nawet o krótkich umysłach. Bolesność mięśni jest prawdziwą częścią kulturystyki i oznacza, że robisz wszystko dobrze. Porozmawiajmy o bólu mięśni, a następnie przejrzyj najlepsze suplementy, dzięki którym ból mięśni zniknie szybciej lub w ogóle się nie wydarzy.

Bolesność mięśni po treningu Kwas mlekowy i bolesność mięśni

Od dawna uważa się, że kwas mlekowy jest przyczyną bólu mięśni nawet długo po treningu. Jest to oparte na fakcie, że kwas mlekowy jest obecny podczas narastania bolesności mięśni, a następnie jest usuwany w miarę cofania się bolesności mięśni. To tylko zbieg okoliczności, a rzeczywista podstawa bólu mięśni opiera się na uszkodzeniu komórek. Potwierdza to fakt, że wiodące środki na bolesność mięśni działają raczej poprzez naprawę mięśni niż metabolizowanie kwasu mlekowego.

Środki na bolesność mięśni, których należy unikać!

Fitness dla mężczyzn zaleca sportowcom cierpiącym na bolesność mięśni przejęcie środków przeciwbólowych ( patrz tutaj ). To jedna z najgorszych rzeczy, które możesz zrobić! Podczas procesu naprawy nie ma miejsca na syntetyczne związki przeciwzapalne lub dodatkowe wolne rodniki. Biorąc coś takiego jak Advil po treningu, narażasz swoje ciało na dodatkowe obciążenie, przedłużając proces naprawczy i zmniejszając zdolność do budowania mięśni. Jeśli uważasz, że zapalenie jest poważną częścią bólu mięśni, zastanów się nad alternatywnymi przeciwutleniaczami, takimi jak astaksantyna.

Zmniejsz ból mięśni po treningu

Fakt, że masz ból mięśni, jest dobrą rzeczą. To dlatego, że teraz wiemy, że wykonujesz wystarczającą ilość pracy na siłowni, musimy tylko poprawić suplementację i plan posiłków poza siłownią. Następujące kategorie i opcje mogą przyspieszyć regenerację potreningową i zapobiec bolesnemu zmęczeniu mięśni!

Suplementy wewnątrztreningowe

Jak sama nazwa wskazuje, suplementy wewnątrztreningowe są przyjmowane podczas treningu i zapewniają BCAA budujące mięśnie. Obecność BCAA podczas i po treningu sprzyja wzrostowi mięśni i wywołuje znacznie bardziej anaboliczny stan ciała. Powoduje to szybszy wzrost mięśni i krótszy czas oczekiwania na otchłań na dostępność aminokwasów. Końcowym efektem przyjmowania suplementów wewnątrztreningowych jest lepsza wydajność na siłowni, szybsza regeneracja i większy wzrost mięśni. Zobacz najlepsze suplementy treningu wewnętrznego tutaj.

Suplementy Białkowe

Przyjmowanie koktajlu proteinowego zaraz po zakończeniu treningu ma pozytywny efekt podobny do suplementacji wewnątrz treningowej. Jedyną różnicą jest to, że białko dostarcza większą, ale mniej wyrafinowaną dawkę aminokwasów niż suplement diety. Jest to bardziej ekonomiczne, a także oferuje szerszy zakres aminokwasów. Zalecamy od 25 do 50 gramów białka po treningu, aby uzyskać optymalną regenerację, i tak, możesz wziąć suplementy podczas treningu, a następnie wstrząsnąć białko. Zapytaj dowolnego eksperta fitness, a powie Ci, że wystarczająca ilość białka to jedyny sposób na zbudowanie mięśni.

Suplementy Kreatyny

Kreatyna odgrywa bardziej złożoną rolę w regeneracji. Istnieje wiele osób, które mogą argumentować, że kreatyna nie bierze udziału w regeneracji. Twierdzimy jednak, że są to dwa proste stwierdzenia: po pierwsze, kreatynę można zastąpić ATP, który jest stosowany podczas naprawy mięśni, a także podczas wykonywania; a po drugie, kreatyna jest powiązana z większym wzrostem mięśni, który jest pożądany wraz z szybszym powrotem do zdrowia. Możesz zobaczyć najpopularniejsze suplementy kreatyny tutaj .

Jedz po posiłku wysokobiałkowe posiłki

Po zakończeniu treningu ważne jest spożywanie posiłków wysokobiałkowych, jeśli zamierzasz budować mięśnie i zmniejszać bolesność mięśni. Bez względu na to, czy przyjmujesz suplementy proteinowe czy suplementy podczas treningu; wysokobiałkowy posiłek z prawdziwej żywności może znacznie poprawić regenerację. W rzeczywistości, jeśli po treningu położysz jedną osobę uzupełniającą shake proteinowy, a drugą osobę uzupełniającą duży stary posiłek z prawdziwym jedzeniem po treningu; facet jedzący posiłek z prawdziwego jedzenia za każdym razem będzie miał lepszy przyrost i regenerację! Zapewniamy jednak, że suplementacja białkami i suplementami wewnątrztreningowymi oprócz posiłków z prawdziwą żywnością po treningu ma zwielokrotniający pozytywny wpływ na wzrost i regenerację mięśni.

Unikaj czasów głodu mięśni

Chodzenie przez okres dłuższy niż dwie godziny bez spożywania białka jest kosztownym wyborem dla facetów próbujących zbudować mięśnie. Niefortunna prawda jest taka, że jeśli nie wnosisz nadmiaru białka, twoje ciało nie buduje mięśni. Ponadto w czasach niskiego spożycia białka twoje ciało nie tylko zmniejszy swój anabolizm, ale faktycznie zacznie degradować mięśnie, które już masz! Co robi facet? Najlepiej jest spożywać co dwa godziny mały, bogaty w białko posiłek lub przekąskę, ale koktajle proteinowe, batony i budynie mogą być również stosowane w celu zaspokojenia potrzeb mięśniowych.

Woda pitna zmniejsza bolesność mięśni

Jak pamiętacie, wspomnieliśmy, że uszkodzenie mięśni jest dużym składnikiem bólu mięśni. To samo uszkodzenie mięśni wytwarza szereg wolnych rodników, które powodują spustoszenie w ciele. Pijąc większe ilości wody, nerki i wątroba mogą metabolizować i filtrować te wolne rodniki w znacznie szybszym tempie, co zapewnia lepsze warunki naprawcze. Wykazano, że zwiększenie spożycia wody przez kulturystów zmniejsza również widoczne oznaki stresu, który może powodować nadmierna kulturystyka. Faceci, którzy podejmują wyzwanie picia większej ilości wody, często mają czystszą, zdrowszą skórę i szybszą regenerację mięśni.

Pytania i opinie

Jak zrównoważysz ból mięśni? Czy masz jakieś szczegółowe pytania dotyczące omawianych powyżej pomysłów? Napisz do nas, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin! Możesz również pomóc innym kulturystom, udostępniając tę stronę na Facebooku!

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *