Menu

Trening wagowy Ból stawu

Ból stawów podczas podnoszenia ciężarów

Ból stawów spowodowany podnoszeniem ciężarów na siłowni jest przeszkodą, którą pewnego poważnego sportowca musi kiedyś stawić czoła. Jedyną zmienną jest to, co zdecydujesz się z tym zrobić. Każdy staw w twoim ciele ma bardzo ograniczony zakres dostępności. Wpływa na to wiek, ale bardziej na zdrowie stawów wpływa zużycie.

Pomyśl o tym jak o sprzęgle w swoim starym samochodzie mięśniowym: z odpowiednią finezją możesz jechać mocno i przez długi, długi czas. Ale jeśli nie zwracasz uwagi na małe rzeczy lub, co gorsza, na wielkie rzeczy – masz poważne kłopoty. Poniżej znajduje się profesjonalny artykuł o przeglądzie bólu stawów. Na dole będziemy śledzić i przedstawiać sugestie również z naszego punktu widzenia. Niezależnie od tego, czy jesteś elektrykiem, kulturystą estetycznym , sportowcem, czy też kombinacją powyższych; oto podstawy, które musisz znać.

Przyczyny bólu stawów podczas ćwiczeń

Kiedy ludzie mówią o ćwiczeniach i zdrowiu, brzmi to jak mądry i zdrowy styl życia. Trenujesz i ćwiczysz, tracisz na wadze, stajesz się sprawniejszy, poprawiasz krążenie i przepływ krwi oraz budujesz beztłuszczową masę mięśniową. Jednak częstym problemem, którego wiele osób nie bierze pod uwagę, jest fakt, że wiele osób faktycznie cierpi z powodu bolesnych problemów ze stawami i innych dokuczliwych urazów podczas ćwiczeń i treningu, które mogą sprawić, że ich życie będzie wyjątkowo niewygodne i bolesne .

Co to jest ból stawów? – Twoje stawy to w zasadzie różne części ciała, w których inne kości spotykają się ze sobą. Na przykład kłykcie to stawy, które łączą palce z samą ręką. Jednak ból stawów i dyskomfort, co nie jest zaskakujące, odnosi się do bólów, bólów, bólu, tkliwości, dyskomfortu i stanów zapalnych różnych stawów w ciele. Jest to stosunkowo powszechna skarga, chociaż powaga i dotkliwość mogą się różnić w zależności od osoby. Dla niektórych osób ból ten jest niczym innym jak tępym bólem podczas ćwiczeń, podczas gdy dla innych nawet coś tak prostego jak zrobienie kilku kroków może spowodować u nich rozdzierający ból i dyskomfort. Zasadniczo jednak większość bólów i problemów ze stawami nie wymaga wizyt w szpitalu ani opieki medycznej, a przynajmniej natychmiastowej pomocy lekarskiej.

Dlaczego odczuwamy wspólny ból podczas treningu i treningu? – Ból stawów i ból mogą być spowodowane przez całą masę różnych czynników. Na przykład waga osoby może odgrywać dużą rolę w bólu stawów, szczególnie w nogach i kolanach, ponieważ są to stawy, które przenoszą większość masy ciała. Im są cięższe, tym większy ciężar muszą znieść te stawy, powodując ich stan zapalny, uszkodzenie lub nieznaczne przesunięcie. Ale co jeśli osoba doskonale sprawna i stosunkowo lekka odczuwa ból stawów podczas treningu? Jest to kolejny powszechny czynnik, który należy wziąć pod uwagę. Podczas ćwiczeń kładziemy duży nacisk na nasze ciała. Na przykład nasze mięśnie są w rzeczywistości niszczone, kiedy podnosimy ciężary, w wyniku czego są one odbudowywane przez ciało coraz mocniejsze. To samo dotyczy naszych stawów, kiedy biegamy, skaczemy, uderzamy się lub podnosimy duże ciężary, nasze stawy mogą naprawdę bić. Na przykład biegacze za każdym razem, gdy biegają, cierpią nogi, w tym kolana, dzieje się tak z powodu ciągłego uderzenia o twardą powierzchnię z każdym krokiem. Każdy krok uszkadza stawy i tkankę otaczającą stawy, powodując ich stan zapalny i obrzęk, co jest oczywiście bardzo bolesne. Podnoszenie ciężarów również. Kiedy podnosisz duże ciężary, twoje stawy nie są przyzwyczajone do ciężarów, ale są zmuszone nadal przenosić ciężar, tak samo jak w przypadku osoby z nadwagą. Istnieją jednak pewne metody, które można zastosować w celu zmniejszenia szkód oraz pomocy w kontrolowaniu i zarządzaniu poziomem bólu.

Zapobieganie bólowi stawów

Teraz, gdy wiesz o bólu stawów, o jego częstości oraz o tym, co może go powodować, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, co możesz zrobić, aby poradzić sobie z bólem, a jeszcze lepiej, aby całkowicie go uniknąć. Jak już wspomnieliśmy, ból stawów nie zagraża życiu i na pewno nie wymaga natychmiastowej pomocy medycznej, ale może utrudniać codzienne czynności osoby, a także jej zdrowie i kondycję, a także może sprawić, że życie w życiu będzie bardzo nieszczęśliwe W międzyczasie. Oczywiście chcesz leczyć i kontrolować ból stawów lub całkowicie go uniknąć, a jeśli postępujesz zgodnie z metodami opisanymi w następnym rozdziale, będziesz w stanie to zrobić.

Używaj pewnych ćwiczeń – może to brzmieć jak niewielka sprzeczność, zalecając więcej ćwiczeń w celu leczenia stanu, który równie dobrze mógł zostać wywołany przez ćwiczenia, ale mimo to okazało się, że jest to skuteczna metoda. Kiedy wybierasz ćwiczenie lub ćwiczenia, które chcesz wykonać, upewnij się, że wybierasz te, które faktycznie pozwalają ci poruszać się w granicach progu bólu i limitów. Upewnij się, że nie powodują one żadnego bólu stawów. Powiedz na przykład, że twoje kolana były wyjątkowo bolesne, nie wybierałbyś wtedy płuc ani ćwiczeń, które zmusiłyby stawy w kolanach do uniesienia całej masy ciała. Biorąc to pod uwagę, badania wykazały, że umiarkowane ćwiczenia fizyczne okazały się bardzo skuteczne nie tylko w leczeniu bólu stawów, ale także w zapobieganiu go całkowicie. Udowodniono, że niektóre ćwiczenia zwiększają elastyczność niektórych stawów, a także ich ogólną siłę, co w rezultacie czyni je bardzo skutecznymi.

Użyj krioterapii (lód) – Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ludzie nakładają okłady z lodu na urazy sportowe, takie jak uszkodzenie więzadeł w kolanie? To dlatego, że ekstremalnie niska temperatura lodu doskonale nadaje się do zmniejszania stanu zapalnego. Czyni to poprzez znaczne ograniczenie przepływu krwi i krążenia w ciele. Im mniej krwi płynie, tym mniej tkanki może puchnąć i stan zapalny. Jeśli zdarzy ci się poczuć lekkie ukłucie, nic bolesnego, ale tylko coś nie tak, połóż okład z lodu na kontuzję przez co najmniej piętnaście minut. Następnego dnia ponownie nałóż lód na piętnaście minut, około 4–6 razy tego dnia. Zawsze owiń paczkę ręcznikiem lub szmatką, aby uniknąć poparzenia lodu. Zapalenie jest bardzo częstą przyczyną bólu stawów, a coś tak prostego jak zamrożona woda może zrobić jedną różnicę.

Upewnij się, że odpoczywasz – jeśli odczuwasz ból stawów lub dyskomfort, użyj lodu, jak sugerowaliśmy, i weź kilka dni wolnego, a nawet dłużej, w zależności od nasilenia bólu, z siłowni i wszelkiej aktywności fizycznej. Czasami trochę odpoczynku zrobi cuda i pozwoli wyleczyć dotknięty obszar sam w 100%, co oznacza, że po wygojeniu będziesz w stanie normalnie ćwiczyć, całkowicie bezboleśnie.

Życie i radzenie sobie z bólem stawów

Dla niektórych z nas ból stawów jest niestety i codziennością, a teraz jest częścią naszego codziennego życia. To nie jest miłe i na pewno nie jest sprawiedliwe, ale niestety jest to droga świata i żadna litość nad sobą, gniew lub uraza tego nie zmieni. Zamiast tego musimy jednak wprowadzić niewielkie zmiany i poprawki w naszym życiu, aby jakikolwiek ból i dyskomfort, których możemy doświadczyć, były jak najłatwiejsze do opanowania i utrzymania, nie mówiąc już o możliwie bezbolesnym. Teraz zmiany te nie są drastyczne i na pewno nie są trudne, a jeśli zostaną wykonane prawidłowo, z całkowitym zaangażowaniem i siłą woli, wówczas zmiany i zmniejszenie codziennych bólów i bólów będą naprawdę dramatyczne.

Staraj się nie polegać na lekach i pigułkach – może to brzmieć dla niektórych z was dość szokująco, ale wysłuchaj nas. Kiedy boli cię głowa, co ktoś ci mówi? Weź środek przeciwbólowy, taki jak paracetamol, aspiryna lub ibuprofen. Jeśli lekko się zranisz, co ludzie zasugerują? Tak, biorąc pigułkę. Podczas gdy te środki przeciwbólowe są niczym cudownym, pomagają jedynie maskować problem i ukrywać ból, zamiast go zapobiegać lub leczyć całkowicie. Nie tylko to, ale są też bardzo złe dla ciebie, jeśli zażyjesz je zbyt długo lub jeśli weźmiesz ich zbyt wiele, a one mogą stać się uzależniające. Zamiast tego musisz spróbować poradzić sobie z bólem. Użyj lodu, ciepła lub masaży na dotkniętym obszarze, i jeśli ból jest nie do zniesienia, staraj się unikać środków przeciwbólowych, ponieważ mogą być dla ciebie znacznie gorsze niż pierwotny ból stawów i dyskomfort.

Kontroluj swoją wagę – jeśli jesteś jak większość ludzi cierpiących na bóle stawów i dyskomfort, możesz równie dobrze mieć nadwagę, która nie będzie wyrządzać twoim stawom żadnych korzyści, jak mówiliśmy wcześniej. Im jesteś cięższy, tym więcej stresu i ciężaru zostanie przyłożonych do stawów, a tym bardziej odczujesz ból i dyskomfort. Postaraj się schudnąć i doprowadzić wagę do zdrowego optymalnego zakresu. Oprócz tego, że twoje stawy czują się lepiej, poczujesz się lepiej również ze względu na wzrost pewności siebie i poczucia własnej wartości, i ogólnie będziesz zdrowszy i bardziej aktywny. Sprawdź, ile masy musisz schudnąć, aby uzyskać zdrowy zakres, a następnie spróbuj znaleźć wagę, która waży dokładnie taką samą ilość. Podnieś go i wyobraź sobie, że nosisz to przez cały dzień. Odłóż go, a zrozumiesz, jaką to może zmienić.

Wprowadź zmiany w swojej diecie – Niezależnie od tego, czy chcesz schudnąć, czy nie, zawsze powinieneś starać się stosować zdrową i zbilansowaną dietę, wolną od dań na wynos, fast foodów i innych fast foodów. Zamiast tego wybierz zdrowe, niskotłuszczowe i naturalne opcje. Pokarmy takie jak świeże owoce i warzywa, ponieważ są pełne witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i innych naturalnych dobroci, których potrzebuje organizm. Mało tego, ale wiele owoców i warzyw, na przykład seler, to fantastyczne naturalne produkty przeciwzapalne, które mogą znacznie zmniejszyć obrzęk, a tym samym złagodzić ból i bóle stawów. Postaraj się uzyskać dużo chudego białka, a także węglowodanów złożonych, ponieważ pomagają one dostarczyć ciału energię, energię potrzebną do wzrostu i naprawy tkanki mięśniowej, taką jak ta, która może ulec uszkodzeniu wokół stawów.

Powyższe nie są radykalne i nie są tak trudne i mogą naprawdę znacznie ułatwić życie komuś cierpiącemu na regularne napady bólu stawów, bólu lub dyskomfortu.

Powrót do redaktorów – do tej pory przedstawiliśmy kilka prostych rozwiązań i warunków, o których należy pamiętać, radząc sobie z bólem stawów lub czując ryzyko rozwoju bólu stawów. Zastanawialiśmy się nad obejrzeniem filmów przedstawiających wybrane ćwiczenia kulturystyczne z mniejszym obciążeniem stawów, jeśli miałeś trudności ze znalezieniem innych informacji na temat bólu stawów w kulturystyce, zabieraj głos, a my wszystko to zgromadzimy, opublikujemy i wyślemy Ci e-mail, gdy będzie w górę. W międzyczasie, oprócz profilaktyki, jesteśmy świadomi suplementu super-cissus przez laboratoria USP. Znamy wielu facetów, którzy mieli bardzo zauważalne zmniejszenie bólu stawów oraz wzrost elastyczności i wydajności. Jednak nie do końca rozumiemy, czy w grę wchodzi naprawa długoterminowa, czy nie.

Pytania i komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *