Menu

Porównanie wszystkich rodzajów i źródeł kofeiny

Kofeina. Ten pojedynczy związek był od wieków tajną bronią wielkich ludzi. Ale pomimo swojej ponadczasowej atrakcyjności kofeina ma dość złożoność, o której prawdopodobnie nawet nie wiesz.

Tutaj zamierzamy rzucić całą naukę i funkcjonalność kofeiny. Nie po to, żebyś mógł się odprężyć i napisać artykuł biochemiczny… Ale żebyś mógł WYKORZYSTAĆ jak najwięcej z kofeiny, zrozumieć różnice między źródłami, kofaktorami, a nawet różnymi opatentowanymi formami kofeiny.

Stamtąd świat jest twój.

Spis treści
  1. Kofeina: skąd pochodzi (źródła naturalne)
  2. Najpopularniejsze naturalne źródła kofeiny
  3. Najlepsze naturalne źródła kofeiny
    1. Ekstrakt z ziaren kawy (0,8 – 4% kofeiny)
    2. Ekstrakt Z Ziarna Kakaowego (Surowe Zawartość Kakao 0,8% Kofeina)
    3. Ekstrakt z liści zielonej herbaty (zmienia się w zależności od procesu, może wynosić od 0 do 3%)
    4. Fasola guarana (od 3,2 do 7%)
  4. Najlepsze oczyszczone i opatentowane źródła kofeiny
    1. Kofeina Bezwodna
    2. Cytrynian Kofeiny (CAFCIT)
    3. Jabłko Dicaffeiny (Infinergy and Kaff2 Malate)
    4. Kofeina-Pterostilbene (PurEnergy)
  5. Która forma kofeiny jest najlepsza?
    1. Ostateczna konkluzja
    2. Ujawnienie zgodności z FDA

Kofeina: skąd pochodzi (źródła naturalne)

Kiedy myślisz o kofeinie, kawa jest zazwyczaj pierwszym źródłem, które wypluwa nasz mózg odruchowy. W rzeczywistości jednak na ziemi jest ponad 60 roślin, które wytwarzają złożoną kofeinę.

Co ciekawe, kofeina nie była z natury zamierzona, aby dać nam energię i skupienie. Zamiast tego kofeina jest naturalnym pestycydem produkowanym przez rośliny, aby zabijać robaki, które próbują je zjeść. Ponadto wiele roślin uwalnia kofeinę do gleby, aby powstrzymać inne nasiona przed kiełkowaniem w pobliżu i ograniczeniem ich zasobów.

Można powiedzieć, że w świecie roślin produkcja kofeiny jest „mądrą” rzeczą i pomaga im iść naprzód. Tak jak my.

Notranslation

Najpopularniejsze naturalne źródła kofeiny

Jeśli interesują Cię podstawowe naturalne źródła kofeiny, są one wytwarzane przez następujące rośliny, najczęściej używane przez ludzi.

  • Ziarna kawy
  • Zielona herbata
  • Ziarna kakaowego
  • Fasola Guarana

Ta lista 4 podsumowuje głównych producentów kofeiny spożywanej w naszym społeczeństwie.

Jednak dla wielu osób interesujące jest to, dlaczego jedno źródło różni się w efekcie od drugiego?

Efekty różnią się w zależności od źródła ze względu na związki podobne do kofeiny występujące w każdej roślinie, a także całkowitą zawartość kofeiny w źródle rośliny. Omówimy każde źródło kofeiny bardziej szczegółowo poniżej.

Czy to jest to? Nie.

Gwarantujemy, że każdy inny artykuł o kofeinie, który przeczytałeś, dał ci to i nic więcej. Szybka lista naturalnych źródeł kofeiny. Nawet jeśli szukałeś różnych opatentowanych form kofeiny i wyraźnie to wyjaśniłeś w zapytaniu.

Właśnie dlatego postanowiliśmy napisać ten artykuł, ponieważ każdy inny, który czytamy, jest o milę mniejszy.

Najlepsze naturalne źródła kofeiny

Ekstrakt z ziaren kawy (0,8 – 4% kofeiny)

Ziarna kawy zawierają około 0,8 do 4% kofeiny, a jej ekstrakty są wykorzystywane jako palone ziarna kawy lub ekstrakt z zielonych ziaren kawy.

Podczas gdy palone ziarna kawy nadal zawierają wysoki profil kofeiny, wiele innych przeciwutleniaczy i witamin znajdujących się w ziarnie ulega degradacji. W zielonych ziarnach kawy (nieprażonych) te przeciwutleniacze i witaminy są łatwo dostępne.

Ziarna kawy zawierają również dodatkowe alkaloidy inne niż kofeina, które działają jako stymulanty. Należą do nich teobromina, teofilina, paraksantyna, metyberina i liberina, które występują w znacznie mniejszych stężeniach niż kofeina.

W zielonych ziarnach kawy znajduje się alkaloid, który ulega zniszczeniu podczas palenia – Trigonellen . Ten związek można znaleźć w różnych rzeczach, od zielonej herbaty po kozieradkę, znany ze swoich właściwości hipoglikemizujących, hipolipidemicznych, neuroprotekcyjnych, antymigrazynowych, uspokajających, poprawiających pamięć, przeciwbakteryjnych, przeciwwirusowych i przeciwnowotworowych.

Ekstrakt Z Ziarna Kakaowego (Surowe Zawartość Kakao 0,8% Kofeina)

W porównaniu do ziaren kawy, ziarna kakaowe zawierają znacznie mniej kofeiny (około 0,7%). Z tego wiele jest bezużyteczne podczas procesów, w których ziarno kakaowe poddaje się tworzeniu masła kakaowego .

Dlatego, aby uzyskać stymulujące korzyści płynące z kofeiny i pomocniczych alkaloidów w ziarnach kakaowych, warto kupić produkt zawierający substancje stałe kakao.

Podobnie jak ziarna kawy, w ziarnach kakaowych występuje wiele różnych przeciwutleniaczy. Jednak większość z nich ulega degradacji w procesie przekształcania się w czekoladę.

Na uwagę zasługują duże ilości tłuszczu występujące w ziarnach kakaowych. Prawie 50% ziaren składa się z tłuszczów , które są usuwane w celu utworzenia masła kakaowego. Tłuszcz ten jest uważany za jedną z najbardziej stabilnych form tłuszczu, o długim okresie przechowywania.

Ekstrakt z liści zielonej herbaty (zmienia się w zależności od procesu, może wynosić od 0 do 3%)

W liściach zielonej herbaty zawartość kofeiny wynosi średnio 3% . Chociaż alkaloidy pomocnicze występują w znacznie mniejszej ilości niż kawa i kakao.

Po przetworzeniu w celu wytworzenia wyciągu z zielonej herbaty kofeina jest często usuwana, ponieważ EGCG jest pożądanym związkiem do zgromadzenia. Uważa się, że EGCG są skutecznym spalaczem tłuszczu, a także ogólnym pomocnikiem zdrowia.

Chociaż istnieje bardzo mało solidnych dowodów klinicznych na poparcie tych stuletnich twierdzeń.

Fasola guarana (od 3,2 do 7%)

W porównaniu do wszystkich innych naturalnych źródeł, fasola Guarana zawiera największą zawartość procentową kofeiny w suchej masie, od 3,2 do 7 procent . Ta ilość jest zwykle dwa razy większa niż w kawie, naszym głównym źródle kofeiny.

Jednak podczas przetwarzania można zwiększyć końcową zawartość kofeiny.

Guarana jest również znana z akcesoriów pobudzających , podobnie jak kawa i kakao. Uważa się jednak, że istnieją one w znacznie wyższych stężeniach w guaranie.

Wiele suplementów wykorzystuje guaranę jako spalacz tłuszczu. Jest to oparte na zdolności spalania tłuszczu kofeiny.

Najlepsze oczyszczone i opatentowane źródła kofeiny

Oprócz kawy i ekstraktów istnieje również szeroka gama laboratoryjnych, ultra-czystych suplementów kofeinowych. Są to formy kofeiny, które zwykle można znaleźć w napojach energetycznych i suplementach przedtreningowych.

Z naszego doświadczenia wynika, że oczyszczone formy kofeiny działają szybciej, nie powodują bólów głowy i zapewniają czystsze i silniejsze doznania energetyczne. Omówimy tutaj wszystkie formy kofeiny wyprodukowanej w laboratorium.

Kofeina Bezwodna

Kofeina Bezwodna jest najczystszą formą kofeiny, którą można kupić za pieniądze. Oznacza to, że kofeina jest pobierana z jednego z naturalnych źródeł powyżej, gdzie jest następnie usuwana z całej wody (bezwodnej) i oczyszczana, aby nie było już żadnych innych związków. Tylko 100% kofeiny.

Kofeina Bezwodna jest szeroko stosowana. Z tego powodu nie jest chroniony patentem, podobnie jak inne formy kofeiny, które omówimy poniżej. Ogólnie rzecz biorąc, jest to nasza ulubiona forma kofeiny, ponieważ jest czysta, tania i mega skuteczna!

Jedyną rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że nie przypomina to wyskakującego ekstraktu z zielonej herbaty. Wszystko w tej pigułce to kofeina, a biorąc to pod uwagę, musisz mądrze mądrze. W przeciwnym razie będziesz się ciężko wymyślał.

Cytrynian Kofeiny (CAFCIT)

Cytrynian kofeiny jest najszybciej działającą dostępną kofeiną, powszechnie stosowaną w leczeniu dzieci z bezdechem wcześniaków.

W świecie kulturystyki i nootropowym cytrynian kofeiny nie jest szeroko stosowany. Warto zauważyć, że Pro Supps używa go w swoich ćwiczeniach przed treningiem, ale niewiele innych.

Cytrynian kofeiny jest ogólnie wytwarzany w stosunku odpowiednio 1: 2 bezwodnej kofeiny do soli kwasu cytrynowego.

Ponieważ cytrynian kofeiny rozpoczyna się tak szybko, chcielibyśmy zobaczyć go w większej liczbie suplementów, aby zapewnić natychmiastowe zwiększenie energii. Ale również temu szybkiemu wzrostowi poziomu kofeiny we krwi towarzyszy również szybszy spadek poziomu.

Jabłko Dicaffeiny (Infinergy and Kaff2 Malate)

Ta forma kofeiny jest dokładnie tym, czego można oczekiwać, dwiema cząsteczkami kofeiny związanymi z kwasem jabłkowym.

Podobno, łącząc kofeinę z kwasem jabłkowym, ta forma kofeiny nie powoduje dyskomfortu w żołądku ani natychmiastowej potrzeby korzystania z łazienki (wspólnej z kawą).

Jednak osobiście nie próbowaliśmy czystego jabłczanu dikefeiny i nie możemy wnieść wkładu w nasze osobiste doświadczenia. Ogólnie rzecz biorąc, może to być obiecująca forma kofeiny, szczególnie w połączeniu z powiedzmy cytrynianem kofeiny.

Kofeina-Pterostilbene (PurEnergy)

PURENERGIA (czysta energia) jest wytwarzana przez Chromadex i składa się z ko-kryształu kofeiny-pterostilbenu. Ten kokryształ pozwala kofeinie wchodzić do krwioobiegu znacznie, znacznie wolniej. Więc po 6 godzinach, kiedy zwykła bezwodna kofeina jest wypalona, PURENERGY najwyraźniej osiąga szczyt!

Na stronie Chromadex PURENERGY stwierdzają, że PURENERGY powoduje 30% więcej kofeiny w krwiobiegu niż normalna suplementacja kofeiny, że po 6 godzinach w krwiobiegu jest 51% więcej kofeiny, a PURENERGY wydłuża okres półtrwania kofeiny o 25%.

Uwaga: chromadex usunął PURENERGY ze swojej strony internetowej.

To wszystko jest fajne, ale pytanie, które powinieneś sobie zadać, brzmi: czy naprawdę chcesz, aby Twoja kofeina trwała TAK długo? I nic na ich stronie internetowej nie stwierdza, że PURENERGY uderza mocniej, a nawet nie jest na czas. Jak długo trwa rozpoczęcie?

Biorąc to wszystko pod uwagę, PURENERGY może być świetny do suplementacji kofeiny wcześnie rano, gdzie ma szansę na energetyzację przez cały dzień. Jednak w przypadku popołudniowych i wieczornych podnośników, którzy potrzebują wzmocnienia – te rzeczy zostaną z tobą długo po tym, jak spróbujesz iść spać. Które oczywiście będą miały pewne problemy.

Która forma kofeiny jest najlepsza?

Przy podejmowaniu decyzji, którą formę kofeiny chcesz spożywać, ważne jest, aby wziąć pod uwagę pożądaną metodę dostawy i wynik końcowy.

Jeśli chcesz wziąć kofeinę, aby schudnąć, powinieneś rozważyć bardziej naturalną formę, taką jak kofeina z ziaren kawy, zielonej herbaty lub guarany; ponieważ formy te zawierają inne czynniki, które pomagają w utracie tłuszczu.

Jeśli chcesz wziąć kofeinę, aby mieć więcej energii podczas nauki, mieszanie kofeiny bezwodnej z L-teaniną jest bardzo łatwym i tanim krótkoterminowym rozwiązaniem. Podobnie, możesz rozważyć PURENERGIĘ na dłuższy czas.

Ostateczna konkluzja

Jak widać, istnieje wiele opcji suplementacji kofeiną. Osobiście kochamy prostą i czystą bezwodną kofeinę. Jednak całkowicie rozumiemy, czy chcesz cieszyć się ciepłą filiżanką zielonej herbaty lub kawą z zawartością kakao!

Biorąc to pod uwagę, mamy nadzieję, że nauczyłeś się tutaj czegoś nowego i możesz odejść z szerszą gamą opcji, a także z lepszym wyczuciem, jakie rodzaje źródeł kofeiny będą dla Ciebie najlepsze.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *