Menu

Co należy wziąć przed treningiem: kawę, napój energetyczny, czy przed treningiem?

Czujesz się zbyt zmęczony, żeby ćwiczyć? Nie jesteś sam.

Większość osób ćwiczących na siłowni zmaga się z brakiem energii na treningi i walczy mentalnie tylko po to, aby się pojawić.

W końcu jest tak wiele innych pilnych obowiązków, a siłownia jest cicha!

Czy jest coś, co możesz zrobić, aby uzyskać więcej energii? Wiesz, poza całym „snem 8 godzin, jedz mnóstwo warzyw, medytuj i bla bla bla”?

Tak jest.

Przed wejściem na siłownię większość ludzi sięga po kawę, napój energetyczny lub suplement przedtreningowy

Pytanie brzmi: czy to w ogóle jest zdrowe, i co należy pić przed treningiem?

Tutaj porównamy:

  • Picie kawy przed treningiem
  • Napoje energetyczne przed treningiem
  • I suplementy przedtreningowe

Ostrzeżenie przed spoilerem: przedtreningówki to najlepszy pies.

Jak zdobyć energię na trening: kofeina!

Chodzi o to, aby uzyskać więcej energii na trening; a kofeina jest jedną wspólną cechą kawy, napojów energetycznych i przedtreningówek.

Rodzaj kofeiny często się różni:

  1. Kofeina kawy to „naturalna kofeina”
  2. Kofeina napoju energetycznego jest często pochodną kofeiny bezwodnej lub guarany
  3. Kofeina przedtreningowa może pochodzić z nieograniczonej różnorodności

Musisz także rozważyć:

  • Całkowita zawartość kofeiny
  • Dodano cukier
  • Dodatkowe składniki aktywne
  • Sztuczne składniki, takie jak słodziki i konserwanty

Na tej podstawie porównamy dla Ciebie efekty picia kawy, napojów energetycznych lub przedtreningówek przed ćwiczeniami.

Picie kawy przed treningiem:

Picie kawy zawsze było najbardziej bezpośrednim i popularnym sposobem na zwiększenie energii poprzez kofeinę.

Nic więc dziwnego, że kawa jest popularnym napojem przedtreningowym.

Jak jednak kwantyfikować wpływ kawy na ćwiczenia?

W większości badań stwierdzono, że picie kawy ma dodatni wpływ na poprawę wyników sportowych ( 3 ) ( 4 ).

Wydaje się, że kawa bogata w kofeinę działa stymulując przywspółczulny układ nerwowy ( 5 ). Poprawia to jakość poleceń wysyłanych do mięśni.

Rezultatem konsumpcji kawy przed ćwiczeniami jest:

  • Większe wykorzystanie energii ( 6 ).
  • Poprawiona wytrzymałość mięśni ( 7 )
  • I spadek odczuwanego wysiłku.

Wydaje się, że spożywanie kawy niweluje występowanie niedociśnienia po wysiłku ( 8 ), znaczenie tego należy jednak ustalić.

Oczywiście kawa jest świetna.

Wydaje się jednak, że kofeina obecna w kawie wykonuje wszystkie ciężkie czynności ( 9 ) ( 10 ), domagając się równego uznania za powyższe korzyści ( 11 ).

Napoje energetyczne przed ćwiczeniami:

Podobnie jak kawa, napoje energetyczne są powszechnie stosowane jako pomoce do ćwiczeń i wydajności. Jednak w przeciwieństwie do kawy napoje energetyczne często zawierają nadmiar cukru, konserwantów, środków pobudzających i innych ostrzeżeń ( 12 ) ( 13 ).

Pomijając złe składniki, jak działają napoje energetyczne?

Ogólnie rzecz biorąc, pozytywne.

  1. Napoje energetyczne poprawiają nastrój, stan i wytrzymałość ( 14 ).
  2. Popularne napoje energetyczne poprawiają wytrzymałość górnej części ciała i siłę do upadku ( 15 ).
  3. Napoje energetyczne bogate w kofeinę poprawiają wyniki na czas i ogólną aktywność wytrzymałościową przy dużym wysiłku ( 16 ).

Chociaż podobnie jak kawa, większość z tych korzyści jest bezpośrednio związana z samą zawartością kofeiny.

Kawa kontra napoje energetyczne

W kawie kofeina jest tak naturalna, jak to możliwe, i tak naprawdę nie ma zbyt wielu „nieznanych” lub wątpliwych składników.

Z drugiej strony napoje energetyczne zawierają kilka składników, a także większość „złych rzeczy”, które można znaleźć w napojach gazowanych. Jedynymi dodatkowymi korzyściami są świetny smak i znormalizowana kofeina.

Tauryna w napojach energetycznych – o co chodzi?

Tauryna jest naturalnym związkiem, który pełni kilka funkcji w ciele ( 17 ).

Napoje energetyczne często zawierają taurynę, która zwiększa efekt energetyczny i dlatego składnik ten został poddany kontroli (18).

Chociaż nie widzimy żadnego powodu, aby martwić się szczególnie tauryną, kiedy sztuczne składniki i nadmiar kofeiny są tak powszechne.

Co prowadzi nas do naszej ostatniej kategorii, suplementów przedtreningowych.

Suplementy przedtreningowe przed ćwiczeniami:

Podobnie jak kawa i napoje energetyczne, suplementy przedtreningowe zawierają wystarczającą ilość kofeiny, abyś mógł zacząć swoją psychiczną i fizyczną aktywność.

Kluczową różnicą jest jednak to, że przedtreningówki są specjalnie zaprojektowane do ćwiczeń przed ćwiczeniami, z kawą i napojami energetycznymi jako szablonem.

Te dwa ostatnie nie są specjalnie skoncentrowane.

Zasadniczo przedtreningówki to kawa 2.0 i napoje energetyczne 2.0.

Napoje przedtreningowe zawierają:

  • Standaryzowane dawki kofeiny
  • Składniki wzmacniające siłę, takie jak kreatyna
  • Składniki poprawiające krążenie, takie jak jabłczan l-cytruliny
  • Składniki promujące wytrzymałość, takie jak beta-alanina

Lista jest długa. Wszystko to naprawdę nie wyjdzie z napojów energetycznych lub kawy.

Doprowadziło to do szeregu pozytywnych badań dotyczących różnych suplementów przedtreningowych ( 19 ) ( 20 ) ( 21 ).

Ale nie przekręcaj tego; nie wszystkie przedtreningówki są świetne.

Wiedzielibyśmy także, że większość BWSB składa się z recenzji suplementów poprawiających ćwiczenia, analizy składników i rakings.

Chociaż wzięliśmy wiele świetnych suplementów przedtreningowych, to również trochę zmarnowaliśmy pieniądze.

Często zdarza się, że przed treningiem jest do dupy, w rzeczywistości wielu z nich to robi.

Wszystko sprowadza się do niedostatecznego dawkowania i maskowania niedostatecznego dawkowania za pomocą zastrzeżonych formuł.

Oznacza to, że mówią, że składnik jest zawarty, podczas gdy tak naprawdę jest tam tylko niewielka jego ilość.

Ale nadzieja nie jest stracona… Musisz tylko wiedzieć, czego szukasz.

Czego szukać w suplemencie przedtreningowym

Istnieją dobre wstępne treningi. Zrobiliśmy ich dużo!

Aby znaleźć wysokiej jakości przed treningiem, poszukaj:

  • 150-250 mg kofeiny
  • 6000 mg jabłczanu l-cytruliny
  • 3 200–4 000 mg beta-alaniny
  • i inne specjalności, takie jak BCAA

Wszystko to i więcej omawiamy w naszym przewodniku po tym, co robią przedtreningówki .

Podsumowując nasze porównanie między kawą, napojami energetycznymi i przedtreningowym

Jeśli chcesz, możesz całkowicie napić się kawy lub napojów energetycznych przed treningiem. Nie ma nic złego w tym wyborze, jeśli szukasz więcej energii.

Jeśli jednak chcesz uzyskać jak najlepsze wrażenia, a także bardziej wyspecjalizowane ulepszenia wydajności – czas na poznanie suplementów przedtreningowych.

Tak czy inaczej, chodź na siłownię, jedz zdrowo i śpij dobrze – dobre wyniki zaczną się pojawiać w mgnieniu oka!

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *