Menu

Witamina D3 Suplementy – Wydajność, mięśnie, testosteron

Witamina D3 nie jest niczym nowym. Wszyscy wiemy, że zwykłe mleko jest wzbogacane D3 i że tłuste ryby zawierają go dużo. Również w miesiącach letnich promieniowanie UV ze światła słonecznego przekształca cholesterol w witaminę D3.

Ale co dokładnie robi witamina D3 oprócz wzmacniania naszych kości i zapobiegania krzywicy ?

Okazuje się, że dużo.

Odkryto, że receptory witaminy D3 znajdują się na prawie każdym typie komórki w ciele. Obejmuje to tkankę mięśniową i odkryliśmy wiele dowodów sugerujących, że odpowiedni poziom witaminy D3 zwiększa nie tylko wchłanianie minerałów ; ale energia, wydajność, siła, testosteron i wzrost mięśni.

Czy to ma związek z twoimi celami?

Biorąc pod uwagę, że niedobór witaminy D3 jest niezwykle powszechny i bardziej prawdopodobne niż w chłodne zimowe miesiące; powiedzielibyśmy absolutnie.

Jesteśmy podekscytowani, że możemy podzielić się z wami wszystkimi zaletami witaminy D3 dla budowy mięśni i zwiększenia wydajności.

Witamina D3 poprawia wyniki sportowe

Suplementacja witaminy D dla średniej sportowej

Od odkrycia VDR (receptorów witaminy D) na komórkach mięśniowych badacze bardzo się zainteresowali tym, czy poziom witaminy D3 wpływa na wydajność.

Na przykład wiemy, że nieodpowiedni poziom witaminy D3 jest związany ze słabą wydajnością fizyczną . Ale czy suplementacja witaminy D3 jest w stanie ułatwić przyspieszony rozwój mięśni ?

To wielkie pytanie.

Wcześniejsze badania próbowały porównać związek między suplementacją witaminy D3 a ogólną wydajnością, ale nie do końca doszły do pełnego wniosku ( źródło ).

Ale ostatnio ustalono, że osoby z niskim stężeniem witaminy D3, które są leczone suplementami witaminy D3, wykazują poprawę sprawności fizycznej ( źródło ).

Ponadto badanie to sugeruje, że stężenie witaminy D3 wynoszące co najmniej 50 nanogramów na mililitr jest optymalnym poziomem do utrzymania. Jest to to samo stężenie, które stwierdzono podczas letniej ekspozycji na słońce na całe ciało. Ciekawy.

Jeszcze niedawno badanie z 2013 r. Oceniające poziom witaminy D3 i wydajność fizyczną u sportowców naprawdę przykuło naszą uwagę. W tym badaniu naukowcy podali 30 sportowcom i 30 osobom niebędącym sportowcami 5000 IU witaminy D3 dziennie w badaniu kontrolowanym placebo.

Z tej grupy 62% sportowców i 72% kontroli uznano za niedobór (populacja standardowa).

Odkryli znaczny wzrost czasu sprintu i skoku w pionie wśród grupy suplementowanej, podczas gdy kontrola nie wykazała żadnej poprawy. Te wyniki sugerują, że niedobory witaminy D3 często występujące w zimnym klimacie są szkodliwe dla funkcji mięśni.

Coś, co niepokoi nawet ich angielską Premier League .

Na tej podstawie dochodzimy do wniosku, że większość ludzi ma niedobór witaminy D3 i dlatego doświadcza obniżonego poziomu wydajności. Ten obniżony poziom wydajności można naprawić za pomocą odpowiedniej suplementacji witaminy D3, podnosząc w ten sposób wydajność do idealnego standardu fizjologicznego, jednocześnie reagując na trening siłowy.

Witamina D3 poprawia wzrost, siłę i skład mięśni

Wracając do wielkiego pytania – czy optymalna witamina D3 prowadzi do wzmożonego rozwoju mięśni? Odpowiedź wydaje się twierdząca, w zależności od tego, jak niedobór witaminy D3 jesteś obecnie.

Jak zobaczysz, suplementacja witaminy D3 prowadzi do większej siły, wzrostu mięśni i ogólnej budowy ciała w porównaniu do powszechnie niedoborów.

Powyżej w części „Witamina D3 poprawia wyniki sportowe” omówiliśmy, w jaki sposób naukowcy uważają, że sportowcy mogą skorzystać z sezonowej suplementacji D3, aby zapobiec marnowaniu mięśni.

W tym badaniu naukowcy ponownie potwierdzają, że niedobory witaminy D3 powodują właśnie to – niepotrzebny rozpad tkanki mięśniowej.

To prawda, że było to badanie na szczurach, badacze porównali dwie grupy szczurów jedzących dokładnie tę samą dietę pod kątem zmian w składzie mięśni. Jedyne różnice między tymi dwiema grupami polegały na tym, że jedna otrzymywała witaminę D3, a druga miała niedobór.

Odkryli, że grupa z niedoborem witaminy D3 traciła masę mięśniową, mimo że miała dokładnie taką samą dietę, jak grupa z niedoborem witaminy D3, która utrzymywała swoją masę mięśniową.

Jak dokładnie to się dzieje? I czy może się to zdarzyć u ludzi?

Aby uzyskać więcej odpowiedzi, znaleźliśmy badanie z 2013 r. Opublikowane w Molecular Nutrition and Food Research . W tym badaniu, które jest również badaniem na szczurach, odkryli, że odpowiedni poziom witaminy D3 działa w celu zwiększenia stymulującego działania leucyny i insuliny na wzrost mięśni.

Biorąc pod uwagę, że my, ludzie, zawieramy wszystkie te elementy w podobny sposób, może to być dokładny mechanizm, w którym prawidłowe poziomy witaminy D3 zapobiegają marnowaniu mięśni i miejmy nadzieję, że przyniosą nam większy przyrost mięśni.

Witamina D3 zwiększa siłę u ludzi

Tutaj mamy badanie, które jest dla nas bardzo dobre: wpływ suplementacji witaminy D3 na poziomy siły mięśni górnej i dolnej części ciała u zdrowych osób: przegląd systematyczny z metaanalizą .

Tutaj naukowcy wzięli ponad 300 osób w wieku 21-30 lat i przeprowadzili 7 kontrolowanych badań, w których oceniano wytrzymałość kończyny górnej i kończyny dolnej. Ku naszemu zadowoleniu grupy przyjmujące witaminę D3 (od 4000 IU dziennie do 60 000 IU tygodniowo) były znacznie silniejsze niż grupa nie suplementująca się.

Na podstawie tych wyników każdy, kto trenuje siłę lub chce być silniejszy, powinien upewnić się, że otrzymuje wystarczającą ilość witaminy D3.

Witamina D3 wspomaga utratę tłuszczu u osób otyłych

W ostatnim badaniu z 2012 r. Oceniono wpływ suplementacji witaminy D3 na otyłych dorosłych poddawanych ćwiczeniom. W szczególności chcieli zobaczyć, jak witamina D3 wpływa na skład ciała i funkcję mięśni.

Okazało się, że uczestnicy otrzymujący witaminę D3 szybciej nabierali siły i z czasem wykazywali obniżony stosunek talii do bioder. Sugeruje to, że witamina D3 poprawiła funkcję mięśni i stymulowała metabolizm tłuszczów w środkowej części.

Co się dzieje, gdy podajesz witaminę D3 zdrowym osobom z nadwagą i otyłością przez powiedzmy 12 tygodni bez konieczności ćwiczeń?

Właśnie to badacze przetestowali z 77 kobietami, opublikowanymi tutaj w Biomed Central .

Ostatecznie odkryli, że suplementacja witaminy D3 doprowadziła do zmniejszenia masy tkanki tłuszczowej. Przypisali ten efekt witaminy D3 zmniejszającej stężenie iPTH.

Istotne są stężenia IPTH oparte na hipotezie, że iPTH wpływa na progi wapniowe w komórkach tłuszczowych. Uważa się, że wysoki iPTH stymuluje więcej wapnia do komórek tłuszczowych, co sprzyja tworzeniu nowych komórek tłuszczowych, jednocześnie zapobiegając metabolizmowi komórek tłuszczowych.

Dolna linia:

naukowcy uważają, że suplementacja witaminy D3 zmniejsza stężenie iPTH, co z kolei zmniejsza nagromadzenie tłuszczu, jednocześnie promując metabolizm tłuszczów.

Witamina D3 podnosi i utrzymuje poziom testosteronu

Witamina D dla testosteronu

Większość mężczyzn, którzy szukają korzyści z witaminy D3, robi to dla większego testosteronu. Właśnie dlatego dołączyliśmy inne zalety witaminy D3, takie jak wzrost mięśni i wydajność powyżej – abyś mógł zrozumieć wszystkie potężne korzyści.

Czy witamina D3 podnosi poziom testosteronu u mężczyzn?

Z tego, co przeczytaliśmy, wszystko sprowadza się, po raz kolejny, do niedoboru witaminy D3. Większość mężczyzn jest, a jeśli tak, to tak – suplementacja witaminy D3 podniesie poziom testosteronu .

Witamina D i testosteron: jak to działa

Korelacja między witaminą D3 i testosteronem rozpoczęła się w 1995 r., Kiedy naukowcy odkryli, że niedobory witaminy D3 u szczurów opóźniają produkcję nasienia poprzez zakłócanie jąder (komórek Sertoli i Leydiga).

Później przeprowadzono badania w celu ustalenia, czy ten sam efekt występuje u ludzi. Okazuje się, że tak samo jest u ludzi, co wykazano w badaniu z 2010 r. Oceniającym VDR (receptor witaminy D) i enzymy metabolizujące witaminę D w męskim układzie rozrodczym.

Następnie naukowcy poszli o krok dalej w oparciu o próby na gryzoniach i starali się ocenić związek między męskimi androgenami a poziomem witaminy D3 . Odkryli, że mężczyźni z odpowiednim poziomem witaminy D3 mieli znacznie wyższy poziom testosteronu niż mężczyźni z niedoborem witaminy D3.

Jeszcze bardziej interesujące było to, że zaobserwowali sezonowe wahania zarówno poziomu witaminy D3, jak i testosteronu, co spowodowało wyższe poziomy D3 i testosteronu latem oraz niższe poziomy D i testosteronu zimą.

Wyniki te są poparte tym badaniem oraz badaniem z 2013 r., Co sugeruje , że witamina D3 podnosi poziom testosteronu.

Mówi nam to, że jeśli masz odpowiedni poziom witaminy D3 w swoim ciele – będziesz miał wyższy testosteron.

Aby osiągnąć odpowiedni poziom witaminy D3, zaleca się suplementację. W miesiącach zimowych zalecenie to jest jeszcze silniejsze, a osoby nie suplementujące mogą doświadczyć spadku poziomu testosteronu.

Implikacje przyjmowania zbyt dużej ilości witaminy D3

To wszystko fantastyczna informacja, ale czy może zaszkodzić suplementacja witaminy D3? Czy możesz wziąć za dużo?

Tak, możesz.

Wynika to z faktu, że witamina D3 jest witaminą rozpuszczalną w tłuszczach, co oznacza, że gromadzi się w tłuszczu i może gromadzić się, podczas gdy inne witaminy i minerały są łatwo wydalane.

Jednak prawdopodobieństwo przyjęcia zbyt dużej ilości witaminy D jest niezwykle rzadkie. Częściej niż nie, toksyczność witaminy D3 występuje u osób przyjmujących zbyt dużo suplementów witaminy D3 na receptę ( Źródło ).

Są to produkty, które zawierają 100 razy większe dawki niż my, a cytowani przez nas badacze zalecają.

Ile witaminy D3 należy wziąć?

Stany Zjednoczone i Kanada ustanowiły bezpieczną górną granicę suplementacji witaminy D3, która wynosi około 4000 IU dziennie. Dawki te można dostosować do masy ciała do 20-80 IU / kg dziennie w zależności od poziomu aktywności, aktualnego sezonu i czasu spędzonego na słońcu.

Teraz, gdy znasz zalety witaminy D3, a także ile powinieneś wziąć – czas porozmawiać o tym, które suplementy D3 powinieneś rozważyć. Poniżej wymieniliśmy 5 naszych ulubionych suplementów D3, które pomogą Ci zaoszczędzić czas.

Najlepsze suplementy witaminy D.

# 1 Marine Essentials Witamina D3 z olejem rybim i brązowymi wodorostami

Tłuste ryby są jednym z największych zwierzęcych źródeł witaminy D. Marine Essentials korzysta z tego dzięki hybrydowej witaminie D3, oleju z ryb i brązowemu wodorostowi.

Oprócz indywidualnych korzyści płynących z D3, oleju z ryb i brązowych wodorostów; uważa się, że olej rybny w tym produkcie pomaga skuteczniej dostarczać D3 do organizmu.

Chociaż ten produkt jest dość drogi, jest jednym z najwyższej jakości suplementów D3, które można kupić za pieniądze. Będziesz jednak musiał wziąć wiele porcji, aby trafić 4000 IU.

Marine Essentials Marine D3

# 2 Orto molekularna witamina D

Ortho Molecular to marka zaufana i zalecana przez wielu lekarzy. Za to nadaliśmy mu również wysoką ocenę.

Warto jednak zauważyć, że te rzeczy są bardzo drogie i nie możemy zidentyfikować żadnych sygnałów wyższej jakości w porównaniu do różnych marek. Poza tym, że ta marka ma reputację zalecaną przez lekarza.

Każda porcja Ortho Molecular Vitamin D zawiera 5000 IU witaminy D3 i żadnych innych dodatków.

Dodatkowo, otrzymujesz 120 kapsułek na butelkę – co sprawia, że cena na dłuższą metę spala się mniej.

Kontynuuj czytanie, aby uzyskać więcej opcji suplementacji witaminy D3.

# 3 Bulk Supplements Pure Vitamin D3 Powder

Wchodząc jako ogromna wartość, mamy czystą witaminę D3 w proszku wyprodukowaną przez Suplementy luzem. Ten produkt jest dla nas sytuacją za / przeciw.

Po stronie profesjonalistów mamy ogromną wartość !!!

Dostajesz dosłownie prawie 20 000 (tak dwadzieścia tysięcy) porcji za około 50 dolców. To niespotykane!

Ale z drugiej strony bierzesz proszek… To nie tylko D3, są też inne składniki, takie jak maltodekstryna… Tak więc rzeczywiste konsystencje mogą się różnić… I cała sprawa może się zepsuć, zanim skończysz.

Ale jeśli żyjesz jak chemik – to oczywiste.

Kup, podziel go na grupy, przechowuj odpowiednio i ciesz się oszczędnościami!

# 4 Odpowiedź wrodzona Witamina D3

Innate Response to silna marka, ale oceniamy ją nisko, ponieważ nie widzimy wartości.

Ten dodatek D3 oferuje 2000 IU na porcję i zawiera 60 porcji po 30 USD za butelkę, co jest dość drogie.

Idąc dalej, ta marka twierdzi, że jest mega naturalna, ale nie wyjaśniają, w jaki sposób jej D3 jest bardziej naturalny niż konkurencja.

Zamiast tego dodali trochę warzyw i probiotyków, aby zrekompensować różnicę. Niestety, przyjmowanie proszku roślinnego tylko w miligramach naprawdę nie ma sensu…

Więc nie daliśmy im za to uznania.

# 5 Witamina D Supreme – D3 i K2 łącznie

Następnie mamy Vitamin D Supreme od Designs for Health. W swoich produktach zawierają one witaminę D3 z witaminą K2.

Badania sugerują, że D3 i K2 działają razem synergicznie. Aby uzyskać jak najwięcej z D3, potrzebujesz dużej ilości K2.

Jest to wielka uwaga dla tych, którzy są świadomi swoich stężeń K2 we krwi i potrzebują więcej. Jednak dla tych, którzy mają dużo K2, ten produkt nie jest najlepszą opcją.

Co więcej, witamina K2 jest obecna w warzywach w wystarczająco dużym stopniu, aby można było w ten sposób uzyskać pełną dzienną dietę. Z drugiej strony D3 jest znacznie trudniejszy do zdobycia.

Zamiast tego rozważ nasze najlepsze 1-2 suplementy witaminy D3 w rankingu.

Wnioski na temat najlepszych suplementów D3

Oto nasze zdanie na temat tego, dlaczego witamina D3 jest tak niezwykle ważna, a także tego, jak można ją przyjmować. Mamy nadzieję, że podobało Ci się czytanie tego ogromnego artykułu, a jeśli masz jakieś pytania lub uwagi – poniżej jest miejsce, aby je rozdać!

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *