Menu

Kreatyna czy przedtrening – Który jest lepszy?

Suplementy kreatynowe i suplementy przedtreningowe to zupełnie inne rzeczy w świecie lekkoatletyki.

Kreatyna jest suplementem wzmacniającym siłę i rozmiar; podczas gdy przedtreningówki to suplementy zwiększające wydajność złożone z wielu różnych rzeczy (często w tym kreatyny).

Być może zastanawiasz się, który z tych suplementów powinieneś wziąć, aby poprawić swoją wydajność i wyniki. Oba mają swoje zalety. Oba są wykorzystywane codziennie przez niezliczonych kulturystów, sportowców i dietetyków.

Tutaj będziemy szybko uczyć cię o obu tych suplementach i jak różnią się one dla ciebie.

Kreatyna i treningi działają inaczej

Kreatyna jest suplementem budującym masę i siłę. Przedtreningówka to połączenie suplementów, które poprawiają wydajność poprzez zwiększenie energii, siły i wytrzymałości.

Jeśli szukasz suplementu, który zapewni Ci więcej energii na siłowni, to szukasz suplementu przedtreningowego. Alternatywnie, jeśli szukasz prostego suplementu, który zwiększy Twoją siłę i pomoże zbudować więcej mięśni – kreatyna jest równie korzystnym suplementem.

Tych dwóch można podjąć wspólnie, jeśli próbujesz otrzymać obie te korzyści…

Czasami treningi zawierają kreatynę

Wiele dostępnych na rynku suplementów przedtreningowych zawiera w nich kreatynę. W połączeniu z suplementami przedtreningowymi kreatyna może spakować sporo mocy.

Jednak połączenie kreatyny ze stymulantami zawartymi w przeciętnym przedtreningowym niekoniecznie jest najlepszym wyborem.

Wynika to z dwóch prostych powodów:

  1. Kreatyna nie zawsze łatwo wchłania się do organizmu.
  2. Kofeina utrudnia również pobieranie kreatyny.

Te dwa warunki oznaczają mniejszy pobór kreatyny plus możliwość rozstroju żołądka (ważne jest, aby pamiętać, że brak trawienia pokarmu jest katastrofalny dla twoich zysków).

Wyjaśnimy to nieco bardziej na naszej najlepszej stronie kreatyny (patrz wyżej lub prawy pasek boczny … Na dole, jeśli używasz telefonu!).

Ze względu na podwójną dawkę, zalecamy przyjmowanie kreatyny po treningu. Wpływa to również dobrze na twój ogromny skok insuliny po treningu (bardzo korzystne dla jedzenia + kreatyny podczas tego okna).

Ostrzeżenie – istnieją przedtreningówki, które nie zawierają kofeiny ani innych stymulantów , możesz swobodnie przyjmować kreatynę z tymi suplementami bez problemu.

Dodatkowo, niektórzy ludzie są zbudowani, aby móc bez problemu stosować kreatyny i stymulanty. Po prostu rozmawiamy o masach.

Wniosek dotyczący przyjmowania kreatyny lub treningu przed treningiem

Zarówno kreatyna, jak i suplementy przedtreningowe są korzystnymi dodatkami do poradnika dla kulturystów.

Oczywiście istnieją bardzo różne rodzaje obu tych suplementów na rynku. Z tego powodu możesz zdobyć zwycięzcę lub przegranego.

Na szczęście, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, w tej witrynie znajdziesz mnóstwo recenzji, porównań i rankingów zarówno dla kreatyny, jak i suplementów przedtreningowych.

Ponadto badamy inne suplementy, a nawet aspekty fizyczne / dietetyczne budowania mięśni, podnoszenia testosteronu i spalania tłuszczu. Wystarczy spojrzeć na nasz górny pasek nawigacyjny, aby znaleźć więcej niesamowitych i pouczających artykułów!

Ciekawy kreatyny? Tutaj możesz zobaczyć marki kreatyny, które polecamy .

Często zadawane pytania dotyczące kreatyny i przedtreningówek

Czy suplementy przedtreningowe i kreatyny są przeznaczone dla osób poniżej 18 roku życia?

Nie, nie zalecamy ani nie zalecamy dzieciom przyjmowania suplementów kulturystycznych. Nie zawsze jest to bezpieczne i podważa ogólną etykę budowania siły psychicznej i mięśniowej. Musisz zacząć od samego siebie i ciężarów!

Czy można codziennie przyjmować kreatynę i przed treningiem?

Zazwyczaj kreatynę przyjmuje się codziennie, około 3-5 gramów w zależności od masy ciała. Jednak suplementy przedtreningowe należy przyjmować tylko w dni treningowe. Co więcej, naprawdę nie musisz brać przed treningiem za każdym razem, gdy podnosisz. Zamiast tego bierzesz to, kiedy chcesz.

Ile wody zażywa kreatyna i przed treningiem?

Zarówno kreatyna, jak i suplementy przedtreningowe wymagają dużej ilości wody do maksymalnego wchłaniania. Jeśli nie weźmiesz ich z dużą ilością wody, proszek nie rozpuszcza się i nie przechodzi z jelita wewnętrznego do ciała. Ponadto utrzymanie nawodnienia jest koniecznością, jeśli chcesz uzyskać korzyści z obu suplementów. Odwodnienie jest największym zabójcą wydajności. Nie martw się o rozcieńczenie przedtreningówki. To nie jest złe.

Czy przed treningiem lub kreatyną można zażywać przed snem?

Przedtreningówki i kreatyna mogą wpływać na harmonogram snu. Ogólnie rzecz biorąc, nie chcesz zażywać stymulantów zawierających przed treningiem w dowolnym miejscu poniżej 5 godzin przed planowanym pójściem spać. Kofeina i inne stymulanty mogą łatwo zasnąć.

Alternatywnie, kreatyna może zepsuć poziom wody, co oznacza kilka kolejnych podróży do łazienki, aby sikać w nocy. Oba można zarządzać, gdy dowiesz się, co jest dla Ciebie najlepsze.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *