Menu

Kreatyna HCL Vs Monohydrat kreatyny

Kreatyna HCL jest najpopularniejszą formą kreatyny oprócz monohydratu i nie bez powodu.

Kiedy bierzesz kreatynę HCL: rozpuszcza się szybciej, wymagane jest mniej, a objawy kreatyny, takie jak wzdęcia, nie występują (

1

).

Dlaczego więc ktoś nadal bierze monohydrat?

Ponieważ monohydrat kreatyny wciąż się kołysze, tylko na różne sposoby.

W tym artykule zajmiemy się wszystkimi aktualnymi badaniami nad kreatyną HCL, typowymi suplementami, które ją zawierają, i najlepszymi sposobami jej przyjmowania. Następnie porównamy HCL kreatyny z monohydratem kreatyny i ustalimy, która forma jest najlepsza.

Następnie sprawdź

dlaczego wszyscy powinni brać kreatynę

aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób może przynieść korzyści Twojemu stylowi życia.

Co to jest chlorowodorek kreatyny?

Chlorowodorek kreatyny to po prostu wolna kwas kreatyna z kwasem solnym ( 2 ).

Naprawdę nie są ze sobą związane, powiedzmy, są raczej połączone jako suplement.

Chodzi o to, że kwas solny zwiększy rozpuszczalność i wchłanianie kreatyny… Okazuje się, że całkiem nieźle.

Kreatyna HCL jest ważną alternatywą dla monohydratu kreatyny, ponieważ rozpuszcza się łatwiej.

Powodem, dla którego kreatyna HCL nie „zniknęła”, jak wiele innych form kreatyny, jest to, że rozwiązuje problem monohydratu kreatyny.

Problem polega na tym, że monohydrat kreatyny nie rozpuszcza się łatwo w wodzie.

W rzeczywistości chlorowodorek kreatyny rozpuszcza się 38 razy lepiej niż monohydrat kreatyny (

3)

).

Jest to korzystne ze względu na to, co może się stać z nierozpuszczonym monohydratem kreatyny…

Pozostały monohydrat kreatyny w przewodzie pokarmowym może powodować dwie drażliwe rzeczy ( 4 ).

  1. Wciąga dużo wody, co powoduje wzdęcia i miękki, uwodniony stolec, który zmniejsza pobieranie składników odżywczych.
  2. Bakterie w jelitach mogą wykorzystywać kreatynę i silnie się namnażać, powodując nierównowagę, która może zmniejszyć pobieranie składników odżywczych.

Dlatego tak wiele osób zgłasza negatywne interakcje z monohydratem kreatyny. Nie wspominając już o długiej liście zanieczyszczeń, które zostały ZNALEZIONE w gorszej jakości suplementach kreatynowych ( 5 ).

Właściwa suplementacja monohydratu kreatyny jest wolna od skutków ubocznych

Powyższe działania niepożądane wynikają ze słabego wchłaniania kreatyny. Ale, jak większość rzeczy w życiu, nie występują one jako absolutne prawo.

Złe przyjmowanie monohydratu kreatyny jest raczej wynikiem słabszych źródeł kreatyny i metod suplementacji!

Oznacza to, że rozwiązaniem jest tutaj…

Po pierwsze, jeśli bierzesz monohydrat kreatyny, upewnij się, że jest produkowany przez renomowaną firmę.

Do tej pory Creapure jest złotym standardem i jest stosowany w wielu wysokiej jakości suplementach kreatynowych. Mają zielone logo, które zwykle znajduje się z tyłu obok informacji uzupełniających o produktach.

Następnie weź odpowiednio kreatynę. Naprawdę szkoda, że ten krok nie został jeszcze bardziej zaakcentowany w kierunkach na etykietach produktów, ale damy ci go tutaj.

Ręce do dołu, kiedy bierzesz kreatynę, musisz upewnić się, że się rozpuści. Rozpuszczanie oznacza zasadniczo oczyszczanie się, tak że nie widać już cząstek wirujących w cieczy.

Aby to ułatwić za pomocą czegoś, co nie rozpuszcza się dobrze, takiego jak monohydrat kreatyny, możesz wykonać jedną lub obie z poniższych czynności: dodać więcej wody lub podgrzać wodę. Obie te metody pozwalają na lepsze rozpuszczanie monohydratu kreatyny.

Powrót do suplementacji HCL kreatyny

Kreatyna HCL rozpuszcza się niezwykle szybko i łatwo w porównaniu do monohydratu kreatyny.

Dlatego możesz również znaleźć kreatynę HCL w postaci tabletek, ponieważ jest ona zdolna do rozpuszczania się w płynach dostępnych w twoim żołądku. Z drugiej strony monohydrat nie jest wystarczająco rozpuszczalny, aby to zrobić.

Ponieważ kreatyna rozpuszcza się tak łatwo, a zatem łatwo wchłania się do organizmu – wiele firm produkujących suplementy, które wytwarzają HCL kreatyny, twierdzi, że potrzebujesz zaledwie 1/5 ilości w porównaniu do monohydratu.

Dowody potwierdzające stosowanie chlorowodorku kreatyny

Nie przepadamy za badaniami na zwierzętach, więc oto, co znaleźliśmy u mężczyzn i kobiet:

  • Uczestnicy Boise State przyjmujący 4 gramy chlorowodorku kreatyny znacznie zwiększyli liczbę zestawów, które mogli podnieść podczas 7 dni suplementacji ( 6 ).
  • Suplementacja kreatyny u mężczyzn i kobiet spowodowała znaczną poprawę ucisku na nogi, podczas gdy korzystne działanie chlorowodorku kreatyny jest bardziej widoczne u kobiet ( 7 ).

Monohydrat kreatyny kontra suplementacja HCL kreatyny – nasza opinia

Działa zarówno monohydrat kreatyny, jak i HCL kreatyny. Podczas gdy firmy twierdzą, że potrzebujesz znacznie mniej HCL kreatyny niż monohydrat, nadal wolimy przyjmować więcej niż 1/5 dawki monohydratu.

Jeśli chodzi o to, dzielimy monohydrat kreatyny i HCL kreatyny.

  • Kreatyna HCL jest świetna do przyjmowania przed treningiem bez używek.
  • Monohydrat kreatyny jest świetny do zabrania do domu po sesji na siłowni / z posiłkami w ciepłej wodzie.

W normalnych warunkach personel BWSB nie ma problemu z przyjmowaniem zarówno HCL kreatyny, jak i monohydratu w ten sposób. Wszystko sprowadza się do harmonogramu, łatwości i tego, co jeszcze podejmujemy. Właśnie dlatego znajdziesz monohydrat jako nasz najlepszy suplement kreatynowy , pomimo wyjątkowych zalet kreatyny HCL.

Na przykład, jeśli bierzemy przedtreningówki takie jak Stim-Free przez przezroczyste laboratoria, które zawierają 3 gramy kreatyny HCL, to możemy wziąć kolejne 1-2 gramy monohydratu z posiłkiem po treningu, aby uzupełnić wszystko (w przypadku agresywnego ważenia treningu w ponad 190 funtów).

Z drugiej strony, jeśli w ogóle nie bierzemy przedtreningówki lub pobudzamy przedtreningówkę, która ma niewiele kreatyny lub nie ma jej wcale, to weźmiemy 5 gramów monohydratu kreatyny z naszym posiłkiem po treningu.

To wszystko osobiste preferencje i możesz próbować i popełniać błędy, aby dowiedzieć się, co najlepiej pasuje do twojego ciała i stylu życia.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *