Menu

Dlaczego kobiety powinny brać kreatynę

Powszechnie wiadomo, że mężczyznom znacznie łatwiej jest przyłożyć się do mięśni niż kobietom, co oznacza, że od samego początku musimy ciężko pracować, aby osiągnąć nasze cele.

Kiedy zacząłem poważnie trenować, pomyślałem, że dobrze sobie poradzę z jakimś proszkiem białkowym. Dla każdego, kto chce po prostu ćwiczyć lub może stracić kilka kilogramów, wielokrotne suplementy nie zawsze są konieczne.

Nie minęło dużo czasu, zanim zacząłem chcieć więcej. Chciałem się pochylić i szybciej nabrać mięśni. W tym momencie zacząłem szukać badań i szukałem sposobów na przyspieszenie tego procesu. Właśnie wtedy kreatyna wskoczyła na mój radar.

Rozpoczęcie mojej podróży kreatyną

Osobiście widziałem świetne wyniki, kiedy zacząłem wdrażać kreatynę do rutyny treningowej. Toczy się wiele dyskusji na temat tego, ile należy wziąć w ciągu jednego dnia. Na początku niewiele o tym wiedziałem, więc po prostu postępowałem zgodnie z instrukcjami na wannie, którą kupiłem. Mówi się, że trzeba wziąć jedną miarkę (która była 5 gramów) po treningu, więc to właśnie zrobiłem.

Kontynuowałem to przez kilka tygodni i zacząłem zauważać dość znaczny wzrost mięśni, które budowałem. Miałem nawet kilku kumpli z treningu, którzy zwrócili uwagę na nowo nabytą definicję, którą widzieli, głównie wtedy w moich rękach.

Gdy moja wiedza na temat siłowni wzrosła i zacząłem ćwiczyć częściej i intensywniej, zwiększyłem ilość kreatyny, którą zażywałem, do około 10 gramów dziennie. Na ogół brałbym jedną łyżkę przed treningiem i jedną po. Nadążałem za tym i do dziś jestem bardzo zadowolony z postępu, który ciągle robię.

Dlaczego kreatyna jest korzystna dla kobiet

Krótko mówiąc, kreatyna jest już obecna w organizmie, ale naturalnie nie ma jej wystarczająco dużo, aby zapewnić jakiekolwiek zwiększenie wydajności, dlatego właśnie ją uzupełniamy! Jego główną funkcją jest pomoc ciału w regeneracji cząsteczki zwanej trifosforanem adenozyny lub ATP – który jest głównym źródłem energii dla organizmu. Kreatyna zwiększa również nawodnienie i przepływ krwi do mięśni, co zwiększy Twoją wytrzymałość i zdolność podnoszenia, a także przyspieszy regenerację. To oczywiście doprowadzi do intensywniejszych treningów, które z kolei szybciej zwiększą masę mięśniową.

Kreatyna działa zupełnie inaczej u mężczyzn i kobiet, ale to nie znaczy, że kobiety nie mogą czerpać korzyści! Kreatyna jest suplementem, który jest dość intensywnie badany i chociaż tylko około jedna trzecia wspomnianych badań dotyczy kobiet, wyniki zaczęły pokazywać, że kreatyna może być wyjątkowo korzystna dla kobiet. Jedną z największych zalet przyjmowania kreatyny jako kobiety jest to, że w przeciwieństwie do mężczyzn, nie przybędziemy tak dużo dodatkowej masy / tłuszczu jak mężczyźni!

Ponieważ kreatyna działa w celu przyspieszenia i zwiększenia regeneracji mięśni, w rezultacie zmniejszy również ból, który odczuwasz w dniach po treningu. Powrót do domu z siłowni z obolałymi mięśniami z pewnością nie jest złą rzeczą, oznacza to, że ciężko pracowałeś i poczyniłeś pewne postępy! Jednak jeśli jesteś kimś, kto trenuje każdego dnia, bycie cały czas nie zawsze jest dobrą rzeczą. Kreatyna pomoże twoim mięśniom szybciej się zregenerować i sprawi, że poczują się w 100 procentach w mgnieniu oka.

Kreatyna pomoże również zachować mięśnie, jeśli jesteś na diecie z jakiegokolwiek powodu. Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest utrata masy ciała, czy przechodzisz fazę cięcia, jeśli nie spożywasz wystarczającej ilości kalorii, aby utrzymać / rozwijać mięśnie, to utrata mięśni jest nieunikniona. Kontynuowanie przyjmowania kreatyny przez to jednak zminimalizuje utratę mięśni.

Częste nieporozumienia na temat kobiet przyjmujących kreatynę

Powszechnym nieporozumieniem na temat kobiet, które ćwiczą, jest to, że zbyt duże podnoszenie ciężarów sprawi, że będziemy zbyt duzi i nieporęczni. Niektórzy posunęli się nawet do stwierdzenia, że dzięki temu będziemy wyglądać męsko. Więc jeśli kreatyna ma ułatwiać i przyspieszać budowanie mięśni, możesz się martwić, że zwiększy to tylko ryzyko nadmiernej objętości. To bardzo ważna sprawa; jednak tak nie jest. Kobiety po prostu nie mają wystarczającej ilości testosteronu, aby stać się dużymi i nieporęcznymi jak mężczyźni.

Kobiety, które podnoszą ciężary, osiągają szczupłe mięśnie. Więc zamiast wyglądać jak kadłub, osiągają ciasną, stonowaną i określoną sylwetkę. Przyjmowanie kreatyny po prostu pomoże ci zbudować chude mięśnie, a ostatecznie stonowaną sylwetkę, znacznie szybciej.

Jednym z największych problemów, jakie znajdziesz w odniesieniu do kobiet przyjmujących kreatynę, jest wzdęcie. Nie martw się jednak, to nie przypomina „miesięcznego” wzdęcia, na które prawdopodobnie jęczysz. Jest to bardziej ogólny wzdęcie ciała i nie powoduje dyskomfortu ani bólu. Kreatyna może powodować, że twoje mięśnie zatrzymują trochę wody, więc to wszystko jest wzdęciem – masa wody.

Osobiście nigdy nie spotkałem się z tym problemem. Nigdy nie czułem się wzdęty i nigdy nie spojrzałem w lustro po zażyciu kreatyny i pomyślałem, że też wyglądam na wzdętego. Więc jeśli to się dzieje, nawet tego nie zauważyłem. To jednak moje osobiste doświadczenie i może być trochę inne dla każdego. Jeśli jakieś możliwe wzdęcia są jedyną rzeczą, która powstrzymuje cię przed przyjmowaniem kreatyny, to naprawdę nie zaszkodzi spróbować, ponieważ jest wiele korzyści.

Innym popularnym mitem jest to, że kreatyna powoduje gaz i zaburza żołądek. Prawdą jest, że zgłosił to niewielki odsetek osób przyjmujących kreatynę. Jednak winowajcą prawdopodobnie nie jest sama kreatyna. Winne są o wiele suplementy niskiej jakości, niewłaściwe dawkowanie, a nawet niewłaściwe mieszanie.

Podsumowując

Zbyt wiele kobiet unika kreatyny, kiedy może to być najlepszy i najbardziej użyteczny suplement, jaki mogą przyjmować. Międzynarodowe Towarzystwo Żywienia Sportowego uważa, że kreatyna jest najskuteczniejszym suplementem diety dostępnym dla osób uprawiających gimnastykę, sportowców i kulturystów.

Kreatyna jest w dużej mierze sprzedawana jako sposób na szybkie uzyskanie dużej masy i jest sprzedawana mężczyznom. To plus wszystkie fałszywe pogłoski o przybieraniu na wadze, wzdęciach, dyskomforcie i niepożądanych skutkach ubocznych powstrzymują kobiety przed jednymi z najlepszych treningów w życiu! W dzisiejszych czasach pojawia się coraz więcej badań, które pokazują skuteczność kreatyny dla kobiet, i naprawdę nie należy ich ignorować.

Niezależnie od tego, czy chcesz nabrać sił na chudym mięśniu, czy po prostu chcesz zwiększyć swoją energię i intensywność na siłowni, zdecydowanie warto spróbować kreatyny . Wszyscy są inni i być może będziesz musiał przejść przez próbę i błąd co do tego, ile i kiedy wziąć, ale myślę, że istnieje wystarczająca ilość dowodów, aby udowodnić, że przynajmniej warto spróbować.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *