Menu

5 Best Times to Take Your Creatine Supplement

Czy powinieneś nawet wziąć kreatynę? Jeśli ćwiczysz w sposób konkurencyjny, prawdopodobnie powinieneś.

Odbierz to od nas – bez względu na to, co ktoś mówi, kreatyna to nie żart. Działa, jest bezpieczny, szybko zwiększa twoją siłę i znacznie więcej osób powinno go przyjmować.

Ale już to wiesz. W końcu szukasz najlepszego momentu na zażywanie kreatyny!

Więc jaki jest najlepszy czas na przyjęcie kreatyny w proszku? Spójrzmy i zobaczmy:

5 najskuteczniejszych czasów przyjmowania kreatyny

Poniżej sklasyfikowaliśmy 5 najlepszych czasów na przyjęcie kreatyny. Byliśmy zaskoczeni, jak mało jest faktycznych badań klinicznych na ten temat… Więc nie wahaj się, wyciągając wnioski oparte zarówno na badaniach, jak i na osobistym doświadczeniu.

Najlepszy czas na kreatynę – przed i po treningu

Według najbardziej odpowiednich badań, przyjmowanie 5 gramów monohydratu kreatyny zarówno przed, jak i po treningu jest najskuteczniejszym sposobem wykorzystania kreatyny do wzmocnienia siły i masy mięśniowej.

Dowiedzieliśmy się o tej metodzie dzięki Jimowi Stoppani i możesz przeczytać jego przegląd badań tutaj .

Ale tym, co przykuło naszą uwagę, podobnie jak uwagi Jima, jest to, że podczas tego badania uczestnicy brali również węglowodany i białko ze swoją kreatyną przed i po treningu.

To dodaje kolejną zmienną do równania – czy białko i węglowodany zwiększają pobieranie kreatyny?

Odpowiedź jest zdumiewająca tak i znamy ją od czasu badania z 1996 roku !

Tak więc powiedziano… Obecne badania wskazują, że przyjmowanie kreatyny zarówno przed, jak i po treningu jest najskuteczniejszą metodą. Uważamy jednak, że powodem tego były tak wspaniałe wyniki, ponieważ uczestnicy przyjmowali także białka i węglowodany, które podniosły poziom insuliny na tyle, aby wchłanianie kreatyny było znacznie bardziej skuteczne.

To prowadzi nas do najlepszego momentu na przyjęcie kreatyny…

# 2 po treningu z jedzeniem

To musi być nasz ulubiony czas na przyjmowanie kreatyny – po treningu.

Czemu? Z kilku powodów:

  • Możesz wziąć go ze swoim posiłkiem po treningu, aby uzyskać lepsze wchłanianie
  • To spójny czas, kiedy poziom kreatyny jest na najniższym poziomie
  • Jest to czas, kiedy twoje użycie stymulantów jest niskie, więc przepływ osmotyczny promuje pobieranie kreatyny

Z tych powodów wydaje się to logiczne i przynosi naprawdę dobre wyniki. Podobnie, zmniejsza wszelkie problemy żołądkowo-jelitowe, które mogą wynikać z przyjmowania kreatyny wraz z bogatym w stymulanty suplementem przedtreningowym.

Więc kiedy bierzesz kreatynę w dni, kiedy nie ćwiczysz? Nadal powinieneś to wziąć? Tak. Przyjmujemy to zwykle przy pierwszym posiłku w ciągu dnia.

# 3 Kreatyna ze śniadaniem każdego dnia (lub twój pierwszy posiłek dnia)

Jest to jeden z najprostszych sposobów konsekwentnego przyjmowania kreatyny. Albo weź to ze śniadaniem, albo z pierwszym posiłkiem w ciągu dnia, jeśli ćwiczysz przerywany post (który działa).

Wybraliśmy twój pierwszy posiłek zamiast obiadu, ponieważ:

  • Twój pierwszy posiłek ma olbrzymią odpowiedź na insulinę, która poprawi wychwyt
  • Przyjmowanie kreatyny wcześniej tego dnia zrównoważy potrzebę oddawania moczu przez noc
  • Po prostu lepiej zacząć dzień od pewnych korzyści

Z tych powodów kreatyna przy pierwszym posiłku w ciągu dnia jest rozsądnym i skutecznym czasem.

# 4 Kreatyna ze swoim treningiem przed treningiem

Przed treningiem jest nieuchronnie, gdy większość ludzi bierze kreatynę. Nie jesteśmy jednak wiernymi.

To znaczy, chyba że jesteś:

  1. Nie biorąc suplementu przed treningiem
  2. Przyjmujesz suplement przed treningiem bez stymulantów .

Dlaczego stronniczość? Chodzi o pobieranie…

Problem z mieszaniem silnie pobudzającego przedtreningówki z kreatyną polega na tym, że podrażnia twój przewód pokarmowy. Kiedy podrażniasz swój przewód pokarmowy, nie będziesz zbyt dobrze przyjmował kreatyny. Co gorsza, możesz utrudniać pobieranie składników odżywczych przez wiele godzin.

Dla wielu z was to nie problem. Twój żołądek to żelazna kuźnia gotowa na każde zadanie.

Jednak również dla wielu z was – przyjmowanie 5 gramów monohydratu kreatyny na stosie Jekyll i Hyde przed treningiem jest skrótem do katastrofy.

# 5 Weź kreatynę w trakcie treningu (podczas podnoszenia)

Wreszcie, bierze kreatynę w oknie śródtreningowym. Nie uważamy tego za realny czas na przyjmowanie kreatyny.

  1. Po pierwsze, wchłonięcie zajmuje trochę czasu, więc prawdopodobnie nie poczujesz jego zalet podczas rzeczywistego podnoszenia.
  2. Po drugie, kreatyna zaburza bilans wodny. Gdy go weźmiesz, spowoduje to wciągnięcie wody z mięśni do jelit / krwi… Co jest niekorzystne dla wydajności.
  3. I na koniec, trening wewnętrzny naprawdę nie jest czasem na jedzenie, chyba że jesteś w jakiejś formie długotrwałych ćwiczeń wytrzymałościowych. Ale nawet wtedy, biorąc coś, co wpływa na bilans wodny, może nie być najlepszym pomysłem.

Podsumowując – po prostu weź swój trening po kreatynie

Podsumowując, najlepsze 3 razy, które podaliśmy, aby wziąć kreatynę, są najbardziej prawidłowymi opcjami. Czy musisz wybrać numer 1, ponieważ jest to numer 1? Nie, twój styl życia / ciało może być lepiej dzięki numerom 2 lub 3. Przekonaj się i znajdź to, co działa najlepiej dla Ciebie.

Jaką kreatynę powinienem wziąć? Możesz zobaczyć nasze

preferowane suplementy kreatyny tutaj

.

Czy te zasady dotyczą wszystkich rodzajów kreatyny?

Te zalecenia dotyczą głównie monohydratu kreatyny. Jeśli bierzesz coś takiego jak kreatyna HCL , masz więcej łagodności i prawdopodobnie możesz uciec z większym użyciem przedtreningowym.

Ile kreatyny powinienem brać?

W przypadku zalecenia nr 1 przed i po kreatynie było to 5 gramów przed i 5 gramów później. Jednak większość badań mówi, że 5 gramów dziennie jest idealne. Tak więc, w dowolnym innym czasie, po prostu weź 5 gramów. Jeśli przyjmujesz kreatynę HCL, zmniejsz dawkę o połowę.

Ostatnia uwaga – jak zażywasz kreatynę, a nie kiedy ją przyjmujesz

Pamiętaj, czego nauczyliśmy się podczas pierwszego badania… Przyjmowanie kreatyny z jedzeniem jest znacznie lepsze niż przyjmowanie jej na pusty żołądek. Tak więc, jeśli chcesz natychmiast poprawić wyniki uzyskiwane z kreatyny, zacznij brać ją wraz z jedzeniem, które stymuluje dobrą odpowiedź na insulinę.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *