Menu

Best Times to Take Amino Acids

Aminokwasy są, jak już wiadomo, budulcem mięśni. Ale kiedy należy przyjmować suplementy aminokwasowe?

Wiele firm powie Ci, żebyś je zabrał przez cały dzień. To dla nich fajne, ale czy pozwala ci uzyskać najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki?

Kiedy należy przyjmować suplementy aminokwasowe

Naprawdę osiągasz maksymalne korzyści z suplementów aminokwasowych tylko w określonych porach, chyba że jesteś w stanie niedożywienia (dlatego dlaczego suplementy aminokwasowe działają na sarkopenię) ( 1 ) ( 2 ).

te konkretne czasy to:

  • Wokół treningu (przed, w trakcie, po)
  • Oprócz posiłków o niskiej zawartości białka

Otóż to! Na serio!

Korzyści z przyjmowania aminokwasów przed treningiem

Przyjmowanie suplementów aminokwasowych 30-60 minut przed treningiem jest naszym zdaniem najskuteczniejszym czasem na ich przyjmowanie.

Wynika to z faktu, że AA dostaną się do krwioobiegu w samą porę, aby wykorzystać je na paliwo, zapobiegając w ten sposób rozpadowi mięśni ( 3 ). Korzyści te utrzymają się, a nawet po treningu, jeśli otrzymujesz odpowiednią dawkę.

Korzyści z przyjmowania aminokwasów w trakcie treningu

Większość osób przyjmuje suplementy aminokwasowe w trakcie treningu. Nie ma w tym nic złego, może to nie być tak wspaniałe, jak ich wcześniejsze zabranie.

Wierzymy, że szaleństwo w trakcie treningu wzrosło od mężczyzn i dziewcząt uderzających o ściany podczas treningów i myślących – „ok, teraz czegoś potrzebuję”. Ale tak naprawdę, jeśli twoje nawodnienie jest od samego początku i bierzesz aminokwasy przed ćwiczeniami – ta ściana może nigdy nie wystąpić.

Korzyści z przyjmowania aminokwasów po treningu

Drugi tłum aminokwasów skłania się ku suplementacji ściśle po treningu, aby zmaksymalizować regenerację.

Możesz to zrobić, to cię nie skrzywdzi. Ale czytaliśmy badania, w których mówi się, że przyjmowanie aminokwasów przed treningiem jest równie skuteczne (a czasem nawet więcej) niż ta ostatnia załoga po treningu.

Podobnie przyjmowanie białka w proszku po treningu jest bardziej skuteczne w ogólnej syntezie białek.

Krótko mówiąc, mówimy: weź aminokwasy przed treningiem – jeśli możesz. W przeciwnym razie rób to, co Ci odpowiada.

Korzyści z przyjmowania aminokwasów między posiłkami

Wielu tak zwanych „guru fitness” zaleca przyjmowanie suplementów aminokwasowych między posiłkami, aby zapobiec zanikowi mięśni.

Mówiliśmy tak, kiedy byliśmy mniej wykształceni w dziedzinie wzrostu mięśni… Ale teraz wiemy, że tak nie jest.

O ile nie jesteś na sterydach, nie możesz pozwolić sobie na ciągłe przyjmowanie jedzenia. Bałagan z równowagą hormonalną.

Za każdym razem, gdy jesz – zwiększasz poziom insuliny. Za każdym razem, gdy insulina rośnie, hormon wzrostu spada. Co ciekawe, kiedy praktykujesz regularny post, pod koniec postu – poziom insuliny jest na bardzo niskim poziomie, a hormon wzrostu jest bardzo wysoki!

To buduje mięśnie, w przeciwieństwie do strachu guru przed „zanikiem mięśni”.

To sprowadza nas z powrotem do momentu, w którym przyjmujemy te aminokwasy… Mówimy, jeśli musisz – zabierz je ze swoimi posiłkami, jeśli w twoich posiłkach brakuje naturalnego białka, a nie między posiłkami.

Daje to korzyści z tych niesamowitych aminokwasów, a jednocześnie zawiera je w naturalnym skoku posiłku z insuliną. Następnie między posiłkami pozwalasz na opadnięcie insuliny, wzrost hormonu wzrostu i uruchomienie hormonów metabolizujących tłuszcz (które uruchamiają się tylko przy niskim poziomie insuliny).

Jaki rodzaj suplementów aminokwasowych powinieneś wziąć

Jaki jest więc najlepszy, najskuteczniejszy rodzaj suplementów aminokwasowych? Ta odpowiedź jest łatwa – proszki BCAA (aminokwasy rozgałęzione) z przyjaznej dla wegan fermentacji roślin. Jest to najbardziej „premium” źródło BCAA, jakie można uzyskać…

Ale dlaczego BCAA nie są wszystkie aminokwasami dobre?

Tak, wszystkie aminokwasy są dobre, ale prawdopodobnie już ich wystarczająco dużo poprzez dietę. Z drugiej strony BCAA są trudniejsze do uzyskania i wykazano, że mają najlepszy wpływ na wydajność i wzrost mięśni. W odpowiednich dawkach to…

Czego można się spodziewać po suplementach aminokwasowych

BCAA nie są cudownym lekarstwem na wszystko. Mogą jednak dokonywać drobnych zmian, które będą się sumować, zarówno fizycznie, jak i psychicznie, umożliwiając ci pchanie do przodu i kontynuowanie drogi.

Spodziewaj się, że BCAA dadzą ci trochę więcej wytrzymałości, więcej chudego mięśnia i pomogą zredukować trochę więcej tłuszczu jako efekt uboczny z wyżej wymienionych.

Co jest lepsze, suplementy aminokwasowe lub proszek białkowy?

Nikt nie jest dokładnie tak samo dobry. Ale podzielimy to na dwa obozy.

  1. Jeśli chcesz suplementacji aminokwasów podczas treningu, wybierz drogę BCAA.
  2. Jeśli chcesz, aby suplement uzupełniał twoje posiłki, to wysokiej jakości shake proteinowy jest lepszy.

To naprawdę jest tak proste. Podsumowując to, czego się nauczyliśmy:

  1. Najlepiej jest przyjmować suplementy aminokwasowe przed lub w trakcie treningu.
  2. Nie bierz ich między posiłkami, zamiast tego bierz je z lub spożywaj białka zamiast posiłków.
  3. Najlepszym rodzajem aminokwasów dla sportowców są suplementy BCAA.
  4. BCAA najlepiej stosować podczas ćwiczeń, białko do posiłków.

Zadaj poniższe pytania dotyczące aminokwasu i BCAA!

Jestem pewien, że macie kilka pytań. Śmiało i zapytaj ich poniżej lub skorzystaj z powyższego linku do naszego artykułu o najlepszych suplementach BCAA, aby dowiedzieć się więcej o BCAA, a także o tym, które marki są najlepsze!

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *