Menu

Różnice między serwatką a kazeiną Białko

Serwatka i kazeina to dwa najpopularniejsze uzupełniające źródła białka. W rzeczywistości kilka proszków białkowych zawiera zarówno kazeinę, jak i serwatkę w tej samej mieszance.

To powoduje, że wielu pyta przy wydawaniu pieniędzy – czy powinienem kupować serwatkę, kazeinę, czy jedno i drugie?

Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku rzeczy:

  • Twój cel fitness: próbujesz schudnąć? Trzymaj się serwatki. Próbujesz masowo jak szalony? Dodaj kazeinę do swojego schematu.
  • Masz alergie? Białko serwatkowe jest delikatniejsze w jelitach niż kazeina.
  • Z budżetu? Mieszanki serwatki i kazeiny mogą być tańsze na gram.
  • Zastąpienie posiłku? Mieszanka serwatki i kazeiny trawi się podobnie jak prawdziwe jedzenie.

To jest szybkie wyjaśnienie. Oto cała miarka porównująca kazeinę z serwatką.

Różnica między serwatką a kazeiną

Zarówno białko serwatki, jak i kazeina pochodzą z mleka krowiego. Na przykład w mleku pełnym: 82% białka to kazeina, a 18% to serwatka ( 1 ) ( 2 ).

Jak widać, kazeina jest naturalnie znacznie bardziej obfita. Jednak wiele marek suplementów wybiera zamiast tego białko serwatkowe. Dlaczego? Ponieważ działają inaczej…

Główne różnice między serwatką a białkiem kazeiny sprowadzają się do: zawartości aminokwasów, tempa trawienia i ogólnej przyjemności ( 3 ).

  1. Zawartość aminokwasów: Białko serwatki zawiera wyższy poziom BCAA w porównaniu do białka kazeiny. BCAA są najważniejszym składnikiem białka uzupełniającego.
  2. Szybkość trawienia : białko serwatki trawi znacznie szybciej niż kazeina. Oznacza to, że serwatka działa szybko, aby odżywić i naprawić twoje ciało, podczas gdy kazeina stymuluje długą odpowiedź insulinową, gdy stopniowo rozkłada się w żołądku.
  3. Przyjemność: Białko serwatkowe wydaje się trawić przyjemniej niż kazeina, ze względu na jego szybkość wchłaniania. Z drugiej strony kazeina jest bardziej intensywna w organizmie i ma właściwości, które mogą powodować podrażnienia u niektórych osób.

Dolna linia:

Białko serwatkowe jest bardziej popularną opcją ze względu na wyższą zawartość aminokwasów, szybkie tempo trawienia i przyjemność. Natomiast kazeina jest bardziej specjalnym białkiem dla osób potrzebujących białka o powolnym uwalnianiu.

Poziomy czystości białka kazeinowego

Jak pierwotnie dyskutowaliśmy w naszym przewodniku po białku kazeiny w proszku , istnieje kilka gatunków jakości, na które należy zwrócić uwagę w przypadku kazeiny. Jest to oparte na poziomie przetwarzania, oczyszczania i oryginalnych źródłach.

Ważne jest, aby nie mylić białka naturalnego i czystego z ekstensywnie przetwarzanego białka czystości… Ponieważ intensywne przetwarzanie może dać dobrze izolowany stosunek, rzeczywista namacalność tego białka przez organizm jest często zmniejszona.

Przetwarzanie:

  1. Kazeina: Standardowe oznakowanie kazeiny najczęściej odnosi się do kazeinianu wapnia. Zazwyczaj jest to forma produktu ubocznego.
  2. Kazeina micelarna: Jest to forma kazeiny o wyższej jakości, o którą powinieneś dążyć.

Pozyskiwanie:

  1. Nieujawnione: jeśli nie omawia się pozyskiwania mleka, prawdopodobnie kazeina pochodzi od przeciętnie krów karmionych zbożem.
  2. Karmione trawą: jeśli produkt podaje się jako karmione trawą, możesz liczyć na więcej uwagi na źródło białka, a także na lepszy ogólny profil żywieniowy.

Kazeina jest najlepsza dla:

Ludzie, którzy po prostu nie mogą przytyć, aby uratować swoje życie, i potrzebują łatwego rozwiązania dla długotrwałego odżywiania. Jednak te same cele można osiągnąć dzięki bardziej proaktywnej suplementacji serwatki.

Poziomy czystości białka serwatkowego

Od samego początku białko serwatkowe jest rzadszym i bardziej pożądanym produktem mlecznym do dodatkowego użytku. Osobiście wolimy białko serwatki od kazeiny i jesteśmy dumni z naszego rankingu proszków białek serwatki tutaj . Na tej stronie omawiamy wszystkie następujące informacje i nie tylko.

Przetwarzanie:

  1. Koncentrat białka mleka: jest to najbardziej surowe źródło serwatki oprócz samego mleka. Koncentrat białka mleka stanowi mieszankę białka serwatki i kazeiny, a także mnóstwo naturalnych tłuszczów mleka i laktozy.
  2. Koncentrat serwatki: Skoncentrowane białko serwatki zostało dodatkowo oczyszczone, aby było wolne od kazeiny.
  3. Izolat Serwatki: Izolowana serwatka została nie tylko pozbawiona kazeiny, ale zawiera również znacznie mniej laktozy i tłuszczu naturalnie występujących w mleku.

Pozyskiwanie:

  • Karmione trawą a ziarnem: Podobnie jak w przypadku białka kazeinowego, białko serwatki karmione trawą może oznaczać dużą różnicę odżywczą. Jest to najbardziej dominujące w mniej dopracowanych wersjach, w których jest więcej tłuszczów mlecznych. Mleko pozyskane z trawy zawiera większe proporcje zdrowych, korzystnych tłuszczów.

Serwatka jest najlepsza dla:

Większość przypadków użycia proszku białkowego. Trawi się szybciej, lepiej i zapewnia lepsze wznowienie aminokwasów. Jeśli chcesz dalej dręczyć, koncentrat i izolat serwatki karmionej trawą są najlepsze z najlepszych.

Ostateczny werdykt: czy powinieneś wziąć kazeinę lub białko serwatki?

Wybierając sproszkowane białko serwatki i kazeiny, preferujemy… A to dotyczy białka serwatki. Między nimi serwatka jest zdrowszym źródłem białka pochodzącego z mleka. Lepiej trawi, lepiej stymuluje syntezę białek i zawiera znacznie mniej alergenów niż kazeina. Stwierdzono jednak, że oba źródła białka poprawiają wydajność ( 4 ). Tak więc ostatecznie decyzja należy do Ciebie.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *