Menu

Przewodnik po azotanie kreatyny

Kilka lat temu azotan kreatyny był tylko ciekawym dodatkiem do treningu przed Cellucor C4.

Teraz widzimy o wiele więcej azotanu kreatyny unoszącego się wokół, do cholery, istnieją nawet samodzielne produkty azotanu kreatyny.

Prawdopodobnie zastanawiasz się: czym jest azotan kreatyny i czy w ogóle jest dobry?

Co to jest azotan kreatyny?

Azotan kreatyny jest najprościej opisany jako kreatyna związana z grupą azotanową, jak to wyjaśnia.

Zaletą azotanu kreatyny nad monohydratem kreatyny jest to, że azotan wydaje się rozpuszczać do 10 razy bardziej skutecznie niż monohydrat.

Po suplementacji oznacza to, że więcej kreatyny dostanie się do krwiobiegu w porównaniu do innych form. Cóż, idealnie.

Co jest specjalnego w azotanie kreatyny?

Po zażyciu azotanu kreatyny cząsteczki kreatyny i cząsteczki azotanu oddzielają się.

To pozostawia kreatynę w swobodnej formie, aby dostać się do komórek mięśniowych i robić swoje, podczas gdy azotan robi to samo.

Co robią azotany?

Uzupełniający azotan jest najczęściej stosowany do zwiększania poziomu tlenku azotu.

Rezultatem suplementacji azotanu jest zmniejszenie zapotrzebowania na tlen podczas ćwiczeń ( 1 ) ( 2 ).

Oznacza to, że suplementy azotanowe zwiększają wytrzymałość, rozszerzając żyły i obniżając ciśnienie krwi, umożliwiając bardziej efektywne wykorzystanie tlenu ( 3 ).

Oto, co robi suplementowanie azotanem kreatyny:

Powyższe informacje sugerują, że przyjmując azotan kreatyny, uzyskasz każdy składnik niepowtarzalny efekt.

To jest:

  • Zwiększ siłę
  • Zwiększ wytrzymałość

Jak sugerują badania, prawdopodobnie tak będzie.

Zwiększona wyciskanie na ławce

Sportowcy suplementujący azotanem kreatyny przez 28 dni zwiększyli wyciskanie na ławce, średnią moc i moc szczytową w porównaniu z placebo ( 4 ).

Zwiększ nacisk na nogi

Uczestnicy badania przyjmujący 3 i 6 gramów azotanu kreatyny znacznie zwiększyli wytrzymałość nogi i wyciskania z ławki po wyzdrowieniu w porównaniu z placebo ( 5 ), chociaż wytrzymałość na rowerze nie uległa poprawie.

Wyniki porównywalne do monohydratu kreatyny

W porównaniu do 3 gramów suplementacji monohydratem kreatyny sportowcy otrzymujący 3 gramy azotanu kreatyny wykazywali tę samą poprawę siły ( 6 ). Jest to jednak niewielka dawka monohydratu kreatyny.

Stanowisko FDA w sprawie suplementów azotanu kreatyny:

W 2017 roku FDA zmieniła stanowisko, aby umożliwić stosowanie azotanu kreatyny w suplementach sportowych. Możesz zobaczyć wyjaśnienie tutaj .

Ogólnie rzecz biorąc, badania cytowane powyżej wskazują, że suplementacja azotanem kreatyny jest bezpieczna, choć potrzebne są dalsze badania ( 7 ).

Stanowisko BWSB w stosunku do azotanu kreatyny w porównaniu do innych form kreatyny

Podwójny cel azotanu kreatyny jako wzmacniacza siły i kreatora tlenku azotu sprawia, że jest to fantastyczny składnik przedtreningowy.

Być może w przyszłości azotan kreatyny zacznie stopniowo wycofywać stosowanie HCL kreatyny.

Jednak do codziennego stosowania kreatyny my

zdecydowanie wolę stosować monohydrat kreatyny

.

Po prostu nie ma konkurencji.

Monohydrat kreatyny jest nie tylko poparty większą liczbą badań klinicznych niż jakakolwiek inna forma, ale także jest to forma, która dała nam najlepsze wyniki.

W porównaniu do chlorowodorku kreatyny, fosforanu gliceryny kreatyny i kreatyny wolnej kwasu… Monohydrat zawsze zapewniał potrzebny nam współczynnik x.

Więc powinieneś zamieniać codziennie 5 gramów monohydratu azotanu kreatyny? Nie uważamy tak.

Jeśli jednak zawiera Twój nowy przedtreningówka, wszystko jest w porządku. Po prostu uśmiechnij się i kiwnij głową, a zobaczysz, jak ta forma kreatyny leczy Cię podczas podnoszenia. Być może w przyszłości zostanie ustalona ważna i naprawdę porównywalna dawka, aby dopasować wyniki monohydratu.

Ostateczny werdykt

Azotan kreatyny musi jeszcze zostać naprawdę udowodniony lub obalony.

W przeciwieństwie do wielu składników, azotan kreatyny nie ma żadnych negatywnych badań na jego temat. To ogromny plus.

Jednak nadal nie wiemy, ile wziąć i dokładnie, jak to się ma do przyjmowania starego, dobrego monohydratu.

Tło naszej opinii:

Oprócz azotanu kreatyny występującego we wcześniejszym treningu C4 firmy Cellucor, indywidualnie nie przyjmowaliśmy tego składnika w odpowiednich dawkach. W końcu jest wciąż całkiem nowy.

Chociaż planujemy rozpocząć dalsze badania nad azotanem kreatyny, recenzując (zamówiony 11/5/2018):

  • Azotan Kreatyny APS
  • Cellucor CN3 azotan kreatyny

Po lepszym wyczuciu tego składnika wrócimy i przedstawimy aktualizację dzięki naszym dogłębnym doświadczeniom.

Chociaż na razie nie możemy potwierdzić, że wydajesz ciężko zarobione pieniądze, aby „zobaczyć, jak to idzie”. Dlaczego to robi, skoro monohydrat kreatyny jest pewny?

Najpierw przetestujmy to.

Jeśli wziąłeś samodzielny azotan kreatyny, zostaw swoją opinię poniżej, w jaki sposób różni się od innych popularnych form.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *